Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W niektórych branżach sprzedaż świąteczna stanowi 30 proc. rocznego obrotu

Ostatni weekend pokazał, że wielu Polaków tradycyjnie zostawiło zakupy na ostatnią chwilę. Centra handlowe pękały w szwach - w niektórych branżach sprzedaż świąteczna stanowi nawet 30 proc. rocznego obrotu. Tak jest w przypadku księgarń, sklepów z akcesoriami do wyposażenia wnętrz czy perfumerii - informuje Rzeczpospolita.
Reklama

Według danych firmy doradczej KPMG w tym roku Polacy wydadzą na Boże Narodzenie, sylwestra i ferie zimowe łącznie 29,9 mld zł, czyli niemal 7 proc. więcej niż przed rokiem. Kwota przeznaczona na święta wyniesie 15,3 mld zł, wydatki na sylwestra pochłoną 10 mld zł, a na wyjazdy podczas ferii zimowych wydamy 4,6 mld zł. Z kolei Deloitte podaje, że statystyczna polska rodzina na zorganizowanie świąt wyda ponad 1,1 tys. zł - najwięcej na prezenty.

"Biorąc pod uwagę, iż prywatne wydatki konsumpcyjne miesięcznie wynoszą ok. 90 mld zł, to w tej skali świąteczne budżety nie robią już tak wielkiego wrażenia. Nie można ich jednak lekceważyć" - mówi prof. Stanisław Gomułka, główny ekonomista BCC.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.