Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W pandemii rozmawialiśmy z klientami po kilka razy dziennie...

W czasach pandemii sprzedaż w kanale e-commerce dynamicznie wzrosła oraz zdobyła nagłówki gazet i serca konsumentów. Jednak handel tradycyjny ma się dobrze, zmienia się i rozwija. OEX Cursor, który realizuje dla znanych polskich i zagranicznych marek działania wspierające sprzedaż obchodzi właśnie swoje 20 urodziny i wciąż cieszy się wzrostem biznesu. Dzisiaj jednak potrzeba na rynku usług, które pomogą markom sprostać zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów. Kluczowe z nich to szybkość i wygoda zakupów, a także personalizacja oferty oraz budowanie rzeczywistej więzi z marką.

Historia OEX Cursor zaczęła się 20 lat temu od akcji promocyjnych dla takich firm jak Nestle, Danone czy projektów sprzedaży bezpośredniej dla Telekomunikacji Polskiej (obecnie Orange), Masterfoods (obecnie Mars), Philip Morris czy Procter&Gamble. Do tej pory na pokładzie OEX Cursor pracuje wielu wysokiej klasy specjalistów, którzy swoją przygodę z branżą rozpoczynali w połowie lat 90.

Wówczas głównym wyzwaniem było zarządzanie ogromnymi strukturami terenowymi. Wystawialiśmy ponad 10 tysięcy PITów rocznie zatrudnionym przez nas pracownikom. W Polsce popularność zdobywało nowe wtedy pojęcie outsourcingu. Od początku stawialiśmy na jakość wykonywanych zadań, ponieważ wiedzieliśmy, że nie możemy zawieść klientów, którzy zrezygnowali z własnych struktur lub ograniczyli ich liczebność i powierzyli nam ważne działania, od których zależą wyniki sprzedaży i wizerunek marki – mówi Przemysław Bogdański, Prezes Zarządu OEX Cursor, który pracuje w spółce od czasów jej powstania.

OEX Cursor jako pierwszy w Polsce zbudował i zarządzał tzw. współdzieloną strukturą terenową, która polega na zapewnieniu terenowego zespołu dla różnych producentów (a zatem nie na wyłączność). Usługa taka, obejmująca na przykład działania handlowe, merchandisingowe, audytowe czy instalacyjne jest świadczona w różnych kanałach sprzedaży – od sklepów tradycyjnych, przez stacje paliw i supermarkety, po cash&carry, dyskonty czy apteki. 

Zarówno model współdzielony jak i dedykowany (zespół pracujący na wyłączność dla jednego klienta) rozwijamy dzisiaj w oparciu o nowoczesną technologię. Stawiamy na analitykę danych i zaawansowane systemy raportowe dla klientów. Odpowiadamy za realizację bardzo konkretnych parametrów ilościowych i jakościowych ustalanych w klientem. Jesteśmy firmą opartą na działaniach człowieka, ale chcemy, żeby były one bardziej efektywne, dlatego dokładamy do nich technologię oraz te rozwiązania, które pozwalają zwiększać satysfakcję naszych klientów, a nam dają przewagę konkurencyjną.

Pomagamy naszym klientom optymalizować procesy, co jest dzisiaj niezbędne zwłaszcza w branży FMCG, ponieważ konsumenci oczekują wygodnych i szybkich zakupów. Konsumenci nie chcą tracić czasu na szukanie towaru czy informacji o cenie. W tym obszarze proponujemy klientom nie tylko całą gamę usług jak merchandising i audyty sprzedażowe, ale również outsourcing procesów reklamacji, czy instalacje drobnych POS-ów, weryfikację założeń kontraktowych oraz edukację personelu – powiedział Przemysław Bogdański.

Realizowane przez spółkę działania z zakresu field marketingu to obszar, w którym producenci mogą budować świat swojej marki. Podczas gdy sprzedawcy internetowi zastanawiają się jak zastąpić te doświadczenia, gdzie klient może fizycznie doświadczyć produktu, my oferujemy spektrum działań, które są propozycją atrakcyjnego spędzenia wolnego czasu, budują społeczność wokół marki czy edukują i przekazują wiedzę o wartościach marki i produktu.

Wspominam tutaj często markę Barilla wraz z którą uczyliśmy Polaków gotować makaron al dente. Powoli wracamy z aktywnościami po okresie obostrzeń i pracujemy nad nowymi projektami samplingowymi – mówi Przemysław Bogdański.

Dzisiaj OEX Cursor ma na koncie tysiące zrealizowanych projektów, kadrę z wieloletnim doświadczeniem, wsparcie Grupy OEX oraz rozwiązania technologiczne. Do wieloletnich klientów spółki należą Unilever, Coca-Cola, Bosch, BAT czy Citibank.

W ostatnich dwóch latach przeszliśmy wiele zmian mających na celu optymalizację działań operacyjnych. Poprawiliśmy znacząco rentowność i mogę powiedzieć, że podstawowy biznes Cursora oparty o oustsourcing sił sprzedaży, merchandising, akcje eventowe i samplingi wzrósł w ciągu 3 lat o 20%. To dużo, biorąc pod uwagę, że w tym czasie mieliśmy rok restrukturyzacji i rok pandemii. Obecnie obsługujemy umowy, które realizujemy od wielu lat jak i nowe kontrakty. Jesteśmy zapraszani do większości branżowych przetargów, a marka OEX Cursor jest mocno rozpoznawalna. Klienci docenili również naszą współpracę w okresie pandemii, kiedy musieliśmy wykazać się dużą elastycznością, niejednokrotnie umiejętnościami zarządzania kryzysowego. Tym bardziej cieszą nas oceny satysfakcji klienta, które w corocznych badaniach nie spadają poniżej 97% zadowolenia z naszej obsługi.

Okres pandemii był trudny dla branży eventowej. Projekty field marketingowe były odkładane lub z różnym skutkiem, testowano możliwość ich realizacji z użyciem internetu. Spółka wykorzystała ten czas na aktualizację swojej strategii i poszerzenie portfolio usług.

Rozmawialiśmy z klientami po kilka razy dziennie. Zastanawialiśmy się wspólnie jak najlepiej zarządzić sytuacją. Stawialiśmy na bezpieczeństwo i dzieliliśmy się wszystkimi rozwiązaniami i materiałami z naszymi kontrahentami. Bliska współpraca, wymiana doświadczeń i dobra komunikacja były potrzebne jak nigdy dotąd. Czas lockdownu wykorzystaliśmy na aktualizację strategii, angażując w ten proces wszystkie szczeble zarządzania. Chciałem, aby w tym procesie maksymalnie wykorzystać wiedzę z terenu. To przyniosło bardzo dobre efekty i uznanie klientów, którzy docenili przeprowadzone zmiany – dodał Przemysław Bogdański.

OEX Cursor z okazji swojego dwudziestolecia zaprasza do udziału w kampanii promocyjnej 20 na 20, w której oferujemy elastyczny pakiet działań audytowych i merchandisingowych dla Twojej firmy.

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.