Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

W pandemii wzrosło zainteresowanie winem

Mimo pandemii, grudzień był – tradycyjnie – najlepszym okresem sprzedaży w całym 2020 roku i pozwolił branży winiarskiej odbić się nieco po trudnych miesiącach. Przedstawiciele firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa z nadzieją patrzą w przyszłość. Poczynione inwestycje w unowocześnienie zakładów przyniosą efekty. Ale jest coś jeszcze: w pandemii pojawił się wyraźny trend - wzrost zainteresowania winem, a to dlatego, że więcej czasu spędzamy w zaciszu domowym.
Reklama

Miniony rok pokazał kilka wyraźnych trendów. Pandemia wpłynęła bowiem nie tylko na zmianę trybu życia, ale i zachowania konsumentów.

Przede wszystkim – zaobserwowano wzrost zainteresowania winem. - Ograniczenia spowodowane COVID-19 zatrzymują nas w zaciszu domowym – mówi Magdalena Zielińska, Prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

- A to z kolei powoduje, że coraz chętniej delektujemy się tym szlachetnym trunkiem – sami bądź z najbliższymi. Częściej eksperymentujemy też w kuchni, a smak potraw staramy się dopełnić odpowiednio dobranym rodzajem wina. To zjawisko obserwowaliśmy już wcześniej, jednak warunki, w jakich żyliśmy przez ostatni rok, wzmocniły tę tendencję – zauważa Prezes ZP PRW.

W swoich wyborach coraz częściej stawiamy też na jakość, ale cena nie pozostaje bez znaczenia. Relacja pomiędzy jakością, a ceną wina, słała się dla konsumentów - coraz bardziej świadomych i wymagających -  niezwykle ważna.

I jeszcze jednak obserwacja - w związku z niestabilną sytuacją, szczególnie chętnie opieramy się na znanych nam markach.

Całość na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum