W Polsce działa 52,3 tys. e-sklepów
Wartość rodzimego rynku e-commerce w pandemicznym roku 2020 przekroczyła już 100 mld zł, a zakupy w sieci robiło 77% internautów – to aż 15 p.p. więcej niż jeszcze w 2019 roku. Na koniec grudnia 2021 r. liczba zarejestrowanych sklepów internetowych wyniosła ponad 52,3 tys, podczas gdy na początku stycznia 2021 r. Było to blisko 44,5 tys. - mówi Damian Kołata, Partner, Head of Industrial & Logistics Agency Poland, Head of E-Commerce CEE.

fot. w Polsce działa 52,3 tys. sklepów
Reklama
Według oficjalnych danych, średni udział e-commerce w sprzedaży detalicznej wyniósł w 2021 roku o ponad 100% więcej niż w 2019 i osiągnął poziom 9%, rosnąc jednak w niektórych miesiącach do 10,8% (kwiecień), a nawet 11,4% (listopad).
Rekordy notuje też rynek powierzchni magazynowych. Na rynku mamy obecnie ponad 25 milionów metrów kwadratowych nowoczesnej powierzchni magazynowej, a kolejne 4,5 miliona pozostaje w budowie.
Wzrost powierzchni dedykowanej e-commerce (vs. 24,5% wyliczone w pierwszej edycji raportu) jest ogromny.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Reklama