Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W Polsce wciąż niewiele sklepów decyduje się na krok w stronę wielokanałowości

Obecnie na polskim rynku obserwujemy zmiany, które miały swój odpowiednik na Zachodzie już w 2002 r. W Polsce wciąż niewiele sklepów decyduje się na krok w stronę wielokanałowości. Ma to związek przede wszystkim z segmentacją rynku, na którym małe e-przedsiębiorstwa stanowią ponad 90 proc. wszystkich sklepów. Jednocześnie firmy te stawiają na rozwiązania SaaS, które w zdecydowanej większości nie posiadają opcji umożliwiających realizację startegii omnichannel - czytamy w raporcie "Omnichannel Commerce" Grupy Unity.
Reklama

Z drugiej strony, rosną oczekiwania konsumentów co do integracji punktów styku sprzedaży. Obecnie rozwiązania wielokanałowe często nie umożliwiają ważnych z perspektywy klienta czynności: złożenia reklamacji za pośrednictwem e-sklepu, zwrotu towaru kupionego online, w sklepie tradycyjnym. Nie jest możliwa weryfikacja stanu magazynowego w salonie stacjonarnym poprzez stronę sklepu internetowego; nie ma jednakowej oferty cenowej we wszystkich kanałach. Brakuje możliwości odbioru zakupów w sklepie tradycyjnym (kupionych wcześniej online); dostępności urządzeń interaktywnych w sklepach stacjonarnych, za pomocą których bez angażowania sprzedawcy można zasięgnąć szczególowych informacji o produktach. Wezwaniem jest dostosowanie e-sklepów do środowiska mobile. Zaspokojenie tych i wielu innych potrzeb będzie z pewnością wpływało na zwiększenie satysfakcji i lojalności klientów, a to z kolei na większe zyski przedsiębiorców. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.