Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

W polskich supermarketach pojawią się „ukraińskie półki”

W supermarketach w Polsce powstaną „ukraińskie półki”, dzięki projektowi Ucare by FoodTech Shelf. Rozpoczęty w Ukrainie projekt ma stać się pomostem między europejskimi detalistami a ukraińskimi producentami. Zgodnie z założeniami, dzięki inicjatywie sieci handlowe będą mogły poszerzyć asortyment, zwiększyć obroty i zdobyć lojalnych klientów, z ukraińscy uchodźcy będą mogli kupować swoje ulubione produkty z Ukrainy.
Reklama
  • Liderzy rynku spożywczego Ukrainy zjednoczyli się w inicjatywie Ucare by FoodTech Shelf. Logistykę, magazynowanie towarów, marketing, prace operacyjne, negocjacje w sprawie dostaw prowadzi Ucare.
  • Ukraińscy producenci mogą zaoferować europejskim detalistom m.in długoterminowe produkty mięsne, przekąski (sneki), orzechy, miód, wyroby cukiernicze, produkty rybne, konserwy, napoje bezalkoholowe.
  • Powstała strona docelowa do przyjmowania ofert zgodnie z wymaganiami sprzedawcy, za pośrednictwem której można licytować. Sieć składa zamówienie – usługodawca zapewnia dostawę. 

Ucare by FoodTech Shelf

Przed inwazją Federacji Rosyjskiej ukraińscy przedsiębiorcy co roku poszerzali swoją geografię eksportu. Ukraina zajęła 3. miejsce na świecie w eksporcie kukurydzy, 5. w eksporcie pszenicy i pierwsze miejsce w Europie w produkcji miodu - 73,7 tys. ton. Ale z powodu agresji Rosji zakłady produkcyjne przedsiębiorstw na Ukrainie zostały w znacznym stopniu zniszczone. Produkcja gwałtownie spadła i pojawiły się problemy z dystrybutorami. Obecnie zakłócone są łańcuchy dostaw produktów, a siła nabywcza mieszkańców kraju spadła. 

W odpowiedzi na wszystkie wyzwania liderzy rynku spożywczego Ukrainy zjednoczyli się w inicjatywie Ucare by FoodTech Shelf. Logistykę, magazynowanie towarów, marketing, prace operacyjne, negocjacje w sprawie dostaw prowadzi Ucare.

Zespół przeznacza część zysku na cele charytatywne, a także na wsparcie ukraińskich projektów z zakresu food tech. Inicjatywa jest realizowana we współpracy z przedsiębiorstwem państwowym „Dyrekcja Generalna ds. Obsługi Przedstawicielstw Zagranicznych”, przy wsparciu największej firmy rolno-przemysłowej Ukrainy – MHP oraz w partnerstwie z Crowe Erfolg Ukraine.

Produkty z "ukraińskiej półki"

Ukraińscy producenci mogą zaoferować europejskim detalistom m.in. długoterminowe produkty mięsne, przekąski (sneki), orzechy, miód, wyroby cukiernicze, produkty rybne, konserwy, artykuły spożywcze, napoje bezalkoholowe. Obecnie jest ponad stu producentów gotowych do eksportu. Produkty są zgodne z przepisami UE i USA.

„Program otwiera detalistom rynek do produktów, dzięki bezpośredniemu dostępowi do ponad 2 tys. ukraińskich producentów i gotową, jednolitą koncepcję ich promocji. Ponadto obecność „ukraińskiej półki” zwiększy lojalność konsumentów wobec sieci. Wszak ze względu na wojnę popyt na ukraińskie produkty na całym świecie znacząco wzrósł” – informuje Ucare.

Powstała strona docelowa do przyjmowania ofert zgodnie z wymaganiami sprzedawcy, za pośrednictwem której można licytować. Sieć składa zamówienie – usługodawca zapewnia dostawę. Płatność dokonywana jest zgodnie z warunkami umowy.

„Specjaliści projektu obliczą ostateczny koszt i pomogą w przygotowaniu kampanii reklamowej. Inicjatorzy projektu nie proponują klasycznej historii interakcji „producent-kupujący”, ale platformę-projektant o wpływie społecznym (social-impact), dzięki której detalista otrzymuje szereg korzyści na płaszczyźnie handlowej i marketingowej. Sieci handlowe mogą przystąpić do projektu składając wniosek na stronie internetowej lub pisząc wiadomość na adres e-mail: retail@ucare.foodtechshelf.com” – podaje Ucare.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum