Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W restauracjach ceny alkoholi skoczyły nawet o 30 proc.

Choć w segmencie HoReCa w ramach "ponownego otwarcia" wiosną nastąpiły gwałtowne wzrosty cen, to dane rynkowe z okresu od lipca do września pokazują, że w porównaniu z miesiącami wiosennymi utrzymały się jedynie wzrosty cen alkoholi.
Reklama

Największe podwyżki odnotowano w przypadku rumu, który podrożał o 17%, oraz wódki, za którą konsumenci płacili średnio o 11% więcej. Cena whisky również wzrosła o 6%. Natomiast w przypadku napojów bezalkoholowych, nie odnotowano znaczących wahań cen. Tak wynika z danych firmy badawczej SharpGrid, która monitoruje kanał HoReCa na podstawie danych z ponad 7000 indywidualnych punktów sprzedaży.

Zamówienie drinka lub napoju bezalkoholowego w polskiej restauracji hotelowej stało się w ostatnich miesiącach dość drogie. Cena wódki wzrosła tam średnio o 33%, whisky o 19%, a rumu o 7%. Goście hotelowi płacą również więcej za napoje bezalkoholowe, na przykład popularne Coca-Cola, Fanta i Sprite kosztują średnio o ponad 20% więcej niż w miesiącach wiosennych.

Piwo nie zdrożał w okresie letnim, a wręcz miejscami potaniało (woj. opolskie, śląskie i wielkopolskie).

"Tradycyjnie dostawcy dostosowują swoje ceny w okresie jesiennym. W tym samym czasie właściciele firm będą oceniać wyniki sezonu letniego, wpływ wzrostu kosztów działalności na ich gospodarkę oraz potrzebę dalszego dostosowania oferty - mówi Martin Nepraš, współzałożyciel SharpGrid.

 
SharpGrid jest międzynarodową firmą technologiczną, która bada kanał HoReCa dla globalnych producentów, dostawców żywności i napojów poprzez analizę i modelowanie cyfrowego śladu placówek HoReCa.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.