W roku 2026 ponad 58 proc. jaj produkowanych w Polsce będzie pochodziło z chowu klatkowego

www.portalspozywczy.pl 30 kwietnia 2020 19:03

Kluczowe jest, aby producenci mogli sami decydować o tym, czego tak naprawdę oczekuje polski konsument i jaka część z nich jest wstanie zapłacić więcej za jaja - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Katarzyna Gawrońska, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

W ocenie Katarzyny Gawrońskiej rynek polski jest nadal konserwatywny pod względem preferencji konsumentów co do jaj, choć faktycznie istnieje grupa klientów, która poszukuje jaj innych niż z produkcji klatkowej.

- Istotna jest percepcja producentów, ponieważ tylko oni ponoszą ryzyko finansowe i mają zdolność oceny możliwego zwrotu z inwestycji. W roku 2026, ponad 58,5 procent jaj produkowanych w Polsce będzie pochodziło z chowu klatkowego – tak wynika z badania, jakie przeprowadziliśmy jako Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz wśród producentów jaj. Na pytania przesłane przez Izbę odpowiedzieli hodowcy, których potencjał produkcyjny odpowiada łącznie za ponad 47 procent całkowitej podaży jaj w naszym kraju. Najwięcej – zdaniem producentów – przybędzie kur utrzymywanych w chowie ściółkowym. Ich udział w całkowitej produkcji ma wzrosnąć do aż 28,68 procent. Dość istotnie zwiększy się także produkcja jaj z wolnego wybiegu, do 11,07 procent. Chów ekologiczny za osiem lat ma wynieść 1,77 procent - wskazuje.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6229
Ilość aktualnych ofert: 464118

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.