Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

W sklepach coraz więcej produktów z mniejszą ilością soli i cukru

Producenci i sklepy usuwają z produktów nadmiar cukru, soli czy tłuszczu, ponieważ coraz częściej wymagają tego klienci. Skala tego zjawiska jest coraz większa - czytamy w Rzeczpospolitej.
Reklama

Kupowanie zdrowej żywności to trend, który dotyczy nie tylko bywalców ekologicznych delikatesów, wydających krocie na certyfikowane produkty. 62 proc. Polaków jest gotowych zapłacić nawet więcej za produkt bez żadnych niepożądanych składników.

To na rynku rewolucja. Dotąd niepodważalnym kryterium wyboru była cena. Dodatkowo Polacy dziś częściej niż w Europie czytają etykiety i sprawdzają zawartość produktów. Detaliści i producenci odpowiadają na ten trend, decydując się na reformulację.

Skala zjawiska jest coraz większa. Projekt tego typu prowadzony jest choćby przez właściciela sieci Biedronka i to od 2014 r. Tylko w 2017 r. dzięki optymalizacji składów produktów na rynek nie trafiło dodatkowe 713 ton tłuszczu, 81 ton cukru oraz 48 ton soli. Prace dotyczyły takich produktów, jak pierogi z serem oraz z serem i truskawkami, dostarczane przez firmę U Jędrusia, a współpraca z firmą Graal zaowocowała nową recepturą łososia wędzonego na zimno i gorąco oraz ryb w puszkach. Pozwoliło to obniżyć zawartość soli od ok. 5 proc. do 37 proc., w zależności od produktu.

Całość w Rzeczpospolitej

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum