W Szwecji powstał sklep klimatyczny. Ceny produktów zależą od ich śladu węglowego

W Szwecji otwarto supermarket o nazwie The Climate Store. Jest to pierwszy na świecie sklep spożywczy, gdzie ceny produktów zależą od ich śladu węglowego - co oznacza, że konsumenci płacą wyższe ceny za produkty: takie jak mięso i nabiał, powodujące większą emisję dwutlenku węgla - podaje serwis greenqueen.com.hk.
Inicjatywa szwedzkiej marki spożywczej Felix, należącej do nordyckiego giganta spożywczego Orkla, ma na celu podniesienie świadomości konsumentów na temat prawdziwego wpływu ich wyborów żywieniowych.
Otwarty na początku tego miesiąca "sklep klimatyczny" jako walutę przyjmuje dwutlenek węgla. Klienci dokonujący zakupów w supermarkecie mają tygodniowy budżet w wysokości 18,9 kilogramów ekwiwalentu dwutlenku węgla, a produkty o dużej emisji dwutlenku węgla, takie jak produkty pochodzenia zwierzęcego, są droższe niż ich odpowiedniki pochodzenia roślinnego, które mają mniejszy ślad węglowy.
„To będzie ekscytujące zobaczyć, jak klienci reagują na handel taką walutą i czy uda im się utrzymać swój tygodniowy budżet” - powiedział Thomas Sjöberg, kierownik ds. Marketingu w firmie Felix. „Myślę, że wielu otworzy oczy, gdy zobaczy, jak nasza torba może być wypakowana lub skromna, w zależności od naszych wyborów "węglowych”.
Firma ma nadzieję, że dając konsumentom budżet związany ze śladem węglowym, zmniejszy o połowę wpływ przeciętnego koszyka spożywczego na klimat. Felix w ramach kampanii umieszcza na produktach etykiety wskazujące na wpływ produktu na klimat.
Firma ma nadzieję, że nowe etykiety i sklep The Climate Store zachęcą większą grupę kupujących do wybierania żywności roślinnej o niższej emisyjności węgla.
Niedawno niemiecki dyskont Penny zaczął pokazywać ukryte koszty środowiskowe żywności, przy jej ceny detalicznej. W ramach inicjatywy ceny mięsa i produktów mlecznych były znacznie wyższe, a mięso mielone prawie trzy razy droższe niż normalnie, zaś koszt mleka krowiego podwoił się.
Z kolei amerykańska sieci restauracji Just Salad w całym menu podaje ślad węglowy wszystkich dań,.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Sb 20:15 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- Sb 17:51 Premier: Jeśli nie obronimy się przed trzecią falą pandemii, ryzykujemy...
- Sb 16:39 Żabka wydała ponad 2 mln zdrapek
- Sb 15:00 Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- Sb 14:47 Nowy prezes spółdzielni Cukry Nyskie
- Sb 10:10 Miraculum: jesteśmy w drogeriach, nie lekceważymy dyskontów
- Sb 09:52 Semeniuk: Tarcza branżowa zostanie rozszerzona m.in. o obiekty turystyczne
- Sb 09:50 W niedzielę sklepy zamknięte
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 2 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.