Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

W tym roku Carrefour wycofa możliwość kupienia w sklepach żywego karpia

Carrefour Polska podjął zobowiązanie dotyczące całkowitego wycofania ze sprzedaży karpia żywego do 2021 roku. Zobowiązanie to zostało wypracowane wspólnie z dostawcami sieci, którzy będą mieli czas na dostosowanie swojej hodowli do nowych warunków przygotowania i transportu ryb.
Reklama

Jak wynika z badań firmy badawczej KANTAR przeprowadzonych na zlecenie Carrefour Polska w lipcu 2020 roku, 67 % przebadanych osób deklaruje chęć zakup karpia na Boże Narodzenie, w tym nadal blisko 40% z nich planuje kupić go z basenów z wodą. Za takim rodzajem zakupu przemawia świeżość ryb, przywiązanie Polaków do tradycji, a także możliwość wyboru. Z roku na rok rośnie jednak odsetek osób, które pozytywnie postrzegają propozycję wycofania ze sprzedaży karpia żywego. Jednocześnie ponad 60% klientów deklaruje, iż w przypadku wycofania ze sprzedaży karpia żywego, kupią go w innej postaci.

Mając na uwadze zmiany w zachowaniach klientów, a także realizację kolejnego etapu transformacji żywieniowej Carrefour na polskim rynku, sieć podjęła zobowiązanie dotyczące całkowitego wycofania ze sprzedaży karpia żywego do 2021 roku. Zobowiązanie to powstało w toku konsultacji z hodowcami karpia, w większości niewielkimi gospodarstwami rybackimi współpracującymi z siecią od wielu lat, którzy pozytywnie odnieśli się do realizacji zobowiązania od kolejnego roku. Daje im ono czas na niezbędne inwestycje i dostosowanie infrastruktury swoich hodowli do nowych warunków przygotowania, transportu i sprzedaży ryb, co jest szczególnie ważne w procesie transformacji biznesowej ich rodzinnych gospodarstw.

Wycofanie ze sprzedaży żywego karpia odbędzie się w Carrefour w dwóch etapach. W tym roku sieć całkowicie wycofa możliwość kupienia w sklepach karpia żywego. Wszystkie ryby będą sprzedawane wyłącznie po uboju. W roku 2021 natomiast, Carrefour nie będzie kupował od swoich dostawców żywych ryb, oferując klientom wyłącznie możliwość zakupu karpia przygotowanego we wszystkich postaciach (cały, patroszony, tusze, dzwonka, filety w sprzedaży tradycyjnej i elementy pakowane), nadal bazując na bliskiej współpracy z lokalnymi dostawcami, gwarantując krótki łańcuch dostaw oraz najwyższą jakość i świeżość oferowanych ryb.

Przeczytaj także:

Carrefour opiera się trendom - będzie sprzedawał żywe karpie

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum