W tym roku sieć E.Leclerc uruchomi dwa sklepy
Rok 2013 nie był łatwym rokiem zarówno dla E.Leclerc jak i dla całej branży. W II kwartale po raz pierwszy od 1989 roku rynek produktów FMCG zanotował spadek, zarówno pod względem wartości i wolumenu sprzedaży o 3 proc. w skali roku. Wzrosły też ceny żywności. Sytuacja była trudna, bo konsumenci obawiali się utraty pracy i uważnie przyglądali się swoim wydatkom - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska
Całkowite obroty E.Leclerc w 2013 r. wyniosły 2, 749 mld zł zaś w 2012 r. 2,771 mld zł. Nieco niższa w stosunku do 2012 r. wartość obrotów ogółem spowodowana jest mniejszą, co do wartości niż w 2012 r. sprzedażą stacji paliw. Przy zwiększonym wolumenie sprzedaży paliw obroty były niższe z powodu mniejszego poziomu cen.
Zdaniem prezesa Magre zadowalający wynik, to przede wszystkim konsekwentna realizacja polityki niskich cen, prowadzenie na szeroką skalę działań promocyjnych ale także znaczne inwestycje w obsługę klienta oraz stale poszerzany asortyment produktów. - Obecnie, w każdym sklepie promocją jest objęte ok. 1000 produktów. Udział produktów promocyjnych w całym obrocie naszej sieci zwiększył się z 20 do 25 proc. obrotów, a w niektórych kategoriach ta wartość przekracza już 50 proc. - wylicza Jean-Philippe Magré.
Jego zdaniem rok 2014 będzie dla E.Leclerc kolejnym rokiem wyzwań dla sklepów sieci w Polsce. - Oprócz realizacji stałej strategii niskich cen, komfortu zakupów i szerokiego wyboru produktów, postawiliśmy na markę własną, bo klienci tego oczekują, a my chcemy, żeby byli zadowoleni. Wiemy, że mamy dużo do zrobienia w tym zakresie. Dlatego do końca roku 2013 wprowadziliśmy dodatkowo 250 produktów pod marką własną - zarówno najtańszą Eco, jak i pod szyldem Wiodąca Marka - tłumaczy prezes. I dodaje: - Myślę, że w najbliższych latach, będziemy silnie rozwijać ten segment. W 2014 r. szykują się też poważne inwestycje, planujemy bowiem otwarcie w naszej sieci dwóch nowych sklepów.
- W mojej ocenie rozwój hipermarketów w Polsce ma przyszłość, ale muszą się one dostosować do potrzeb klientów. Pamiętajmy, że pierwsze hipermarkety w Polsce powstały 15 lat temu i dziś te obiekty wymagają gruntownych modernizacji. Nasza sieć na bieżące inwestycje przeznacza ok. 1 proc. obrotów netto wypracowanych w Polsce. Nie bez znaczenia ma też fakt, że hipermarkety i supermarkety oferują bardzo duży wybór różnorodnych produktów, dlatego są pożądanym dla klientów miejscem robienia zakupów.

-
Ronald 2014-02-18 10:43:36
Klienci inaczej postrzegają własne marki niż jak to było jeszcze kilka lat temu, teraz to ważna część całej sprzedaży, dobrze, że planują dalszy rozwój rownież w tę stronę.
-
Ania 2014-02-10 09:55:12
Może dlatego, żeby konkurencja nie wiedziała i była jakaś niespodzianka. Ja liczę, że Leclerci zaczną też masowa powstawać w miastach powiatowych.
-
modus 2014-02-06 15:47:57
No i dlaczego się nie pochwalili gdzie te sklepy będą?
- 12:46 MRPiT: wnioski o pomoc z nowej Tarczy można składać od 26 kwietnia
- 12:19 Prezes VRG: Oczekujemy powrotu do normalnej działalności w drugiej połowie...
- 11:59 Poczta Polska wchodzi w alians z Eurocash i zwiększa sieć punktów odbioru do...
- 11:51 W Poznaniu ruszyła kampania „Sprzedajemy Odpowiedzialnie”
- 11:48 Buty Jana inwestują na terenie parku technologicznego
- 09:06 Pointpack: Przychody za I kwartał wyniosą ponad 10 mln zł
- 09:01 Lekarz: Prawdopodobnie zbliża się koniec trzeciej fali pandemii
- 08:56 PGS wprowadzi markę własną drobnego AGD. To element strategii online
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
-
Hebe rozpoczyna sprzedaż testów wykrywających przeciwciała Sars-Cov-2
-
Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?
-
Lockdown przedłużony do 18 kwietnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 Tesco znów zwalnia
- 4 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 5 Wasz Sklep Spar o współpracy ze stacjami paliw: Nadszedł właściwy czas na...
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
RTV EURO AGD: Sklepy stacjonarne już nie mogą istnieć bez silnego wsparcia e-commerce
-
E-commerce znów młodym rynkiem. LPP tworzy własny software house
-
Żabka, Specjał, Eurocash - pełna lista firm, które uzyskały pomoc publiczną
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Kraków, Pawia, 32.68 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Kraków Grzegórzki, Nullo, Francesco, 73.70 m², wynajmę mieszkanie
- Lokal użytkowy, Kraków Podgórze, Dąbrowskiego, Gen. Jana Henryka, 138.15 m², sprzedam lokal użytkowy
- Mieszkanie, Kraków Krowodrza, Władysława Łokietka, 47.00 m², wynajmę mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.