PARTNER PORTALU

W USA zabrakło keczupu. Ceny szybują w górę, firmy wspomagają się technologią

Autor: MK 8 kwietnia 2021 09:54

W USA zabrakło keczupu. Ceny szybują w górę, firmy wspomagają się technologią ceny opakowań keczupu wzrosły o 13%, fot. shutterstock

W wyniku obostrzeń w USA brakuje keczupu, a popyt na jednorazowe saszetki z keczupem sprawił, że ich cena rośnie. Firma Heinz zdecydowała się na otworzenie dwóch kolejnych linii produkcyjnych, zwiększając tym samym swoje możliwości o 25%. W dobie pandemii rozrastanie się hal wspomaga cyfryzacja. Firmy, które nie zdążyły się dostosować, słono płacą za to zaniechanie.

Pandemia COVID-19 sprawiła, że kultowego, pomidorowego dodatku na stołach w USA jest mniej.
Wszystkiemu winne są zmiany związane z obostrzeniami sanitarnymi i zaleceniami amerykańskiego odpowiednika polskiego sanepidu. W przyfabrycznych stołówkach czy restauracjach odchodzono od ogólnodostępnych i dużych opakowań na rzecz małych saszetek z pojedynczą porcją keczupu.

– Fabryki czy magazyny, a już szczególnie stołówki to pomieszczenia, gdzie ewentualna transmisja wirusa może być duża. Dlatego firmy chcą minimalizować zagrożenie np. poprzez ograniczanie liczby osób przy stolikach czy też eliminują opakowania wielokrotnego użytku. Popyt na jednorazowe saszetki z keczupem diametralnie zwiększył się napędzany trendami dostaw i zakupów, ale linie produkcyjne były przystosowane do wytwarzania opakowań dużych stąd nagłe braki – tłumaczy Zbigniew Czajkowski, Channel & Marketing Manager w NMG SA, polskiej firmy która stworzyła inteligentny system do zarządzania energią elektryczną w małych i średnich obiektach.

Dzięki platformie pracodawca może z łatwością stworzyć m.in. taki grafik pracy, żeby więcej niż jedna
grupa pracowników nie przebywała w tym samym czasie na hali produkcyjnej, w szatni czy na
stołówce.

Kluczową rolę, jaką odgrywają cyfrowe technologie w czasie pandemii, potwierdzają badania przeprowadzone przez analityków z Instytutu McKinsey. Firmy wyposażone w rozwiązania
przemysłu 4.0 już na starcie pandemii, były w lepszej sytuacji od tych, które dopiero wdrażały
innowacyjne rozwiązania w swoich przedsiębiorstwach.

Bezdotykowy dozownik keczupu i 12 miliardów opakowań

Braki towaru sprawiły, że według Wall Street Journal od stycznia 2020 roku, ceny opakowań
keczupu wzrosły o 13%. Największy producent keczupu w USA – Kraft Heinz – zapewnia, że
deficyty w towarze będą tylko chwilowe. Według informacji przekazanej agencji informacyjnej
AFP, firma wprowadziła już poprawki w swoich procesach produkcyjnych, żeby zrównoważyć
popyt i podaż małych saszetek. Heinz planuje w kwietniu otworzyć dwie nowe linie produkcyjne, zwiększając produkcję o 25%, co pozwoli na wyprodukowanie dodatkowych 12
miliardów opakowań keczupu rocznie.
Co więcej, firma opracowała też bezdotykowy dozownik keczupu, z którego można korzystać
przy serwowaniu posiłków.
– W czasie szalejącej pandemii nie wystarczy jedynie podjąć decyzję o zwiększeniu produkcji.
Trzeba wiedzieć jak dodać kolejną linię produkcyjną w sposób odpowiedzialny, jak najmniej
narażając pracowników na chorobę, a tym samym całą fabrykę na częściowe zatrzymanie.
Należy użyć zdecydowanie innych narzędzi niż jeszcze kilkanaście miesięcy temu – mówi
Zbigniew Czajkowski z NMG S.A i dodaje: – Cyfryzacja takich procesów jak: zdalna kontrola linii
produkcyjnej, bezzałogowe magazyny czy bardziej automatyczny przepływ towarów między
producentem a konsumentem, z miejsca poprawiły sytuację firm, które wcześniej
zainwestowały w nowoczesne technologie.

VR zapewnia bliskość i bezpieczeństwo

Przykładów na to, jak Przemysł 4.0 i nowoczesne technologie pomogły rozwijać się firmom w
czasie pandemii COVID-19 jest wiele. Zastosowanie narzędzi typu smart supply chain czy smart
logistic, które wykorzystują rozwiązania chmurowe, VPN czy internet rzeczy umożliwiają
sprawne i terminowe dostarczanie niezbędnych produktów.
Jak to działa w praktyce? Firmy spedycyjne umieszczają małe urządzenia na swoich kontenerach, paletach czy samochodach. Dzięki technologii IoT (łączącej w sobie m.in. GPS, GSM czy WI-FI) monitorują warunki przechowywania i transportu przesyłek, a także ich bezpieczeństwo. Monitorowanie stanu technicznego pojazdów pozwala natomiast na wyprzedzanie wielu awarii. Co więcej, analiza pracy – poprzez Big Data – umożliwia również
maksymalne wykorzystanie potencjału pracowników czy zaproponowanie im odpowiedniego
pakietu szkoleń.
Szczególnie ciekawym rozwiązaniem – również w kontekście nowych linii produkcyjnych firmy
Heinz – jest wykorzystanie technologii VR. Według badania przeprowadzonego przez
TechRepublic, aż 60% obecnych użytkowników deklaruje, że wykorzystuje technologię do
wspierania pracowników na hali produkcyjnej. Równie dużo, bo aż 53%, używa VR/AR do
wirtualnego projektowania i inżynierii produktu, a 26% – do szkolenia pracowników. Dzięki
użyciu tej technologii, można zminimalizować kontakt międzyludzki i zredukować do minimum
liczbę pracowników odpowiedzialnych za powstanie nowej linii produkcyjnej, a zarazem dać
ludziom poczucie, że wykonują zadanie w bezpośredniej bliskości.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Joanna 2021-04-09 07:50:40

    W Polsce dzieje się to samo. Firmy, które wcześniej wdrożyły rozwiązania technologiczne w zakresie zarządzania personelem czy zarządzania produkcją, lepiej reagują na zmiany spowodowane pandemią.



    Przykładowym rozwiązaniem jest platforma xprimer (produkt polskiego producenta oprogramowania - firmy eq system), która pozwala planować grafiki pracy pracowników uwzględniając różne kryteria (np. ilość pracowników w danym czasie w szatni). System ten także bardzo pomaga w planowaniu grafików pracy w handlu, szczególnie w dobie ciągłych zmian w zakresie otwierania i zamykania sklepów oraz zmian w godzinach pracy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8091
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    7,29

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.