Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W związku z inflacją konsumenci będą zmieniać marki na tańsze

Z badania firmy Numertor wynika, że 83 proc. ankietowanych zauważyło wzrost cen najczęściej kupowanych przez siebie artykułów spożywczych i gospodarstwa domowego. Ponad połowa (55 proc.) zmieniła w związku z tym sposób robienia zakupów, a 2/3 pytanych w ciągu najbliższych 6 miesięcy spodziewa się jeszcze wyższej inflacji.
Reklama


W raporcie czytamy, że konsumenci są zaniepokojeni i zastanawiają się nad swoimi planami zakupowymi. Jeśli ceny będą rosły nadal, będą zmieniać dotychczas wybierane marki na tańsze. Dla prawie połowy (49 proc.) wystarczy do tego niewielki wzrost cen, a 6 na 10 deklaruje, że „przerzuci się” na tańsze zamienniki, jeśli ceny wzrosną w stopniu znaczącym. Jeszcze większa zmiana może wiązać się z planowanymi wydatkami. Ponad jedna trzecia konsumentów, w obawie przed inflacją, już przy jej niewielkim wzroście cen planuje zmniejszyć wydatki na zakupy (36 proc.). Ale już niemal połowa (49 proc.) zrobi to, jeśli ceny wzrosną w stopniu znacznym. Jedno jest pewne, klienci z pewnością będą wydawać swoje pieniądze w bardziej wyważony sposób.
Ponad połowa pytanych (54 proc.) stwierdziła, że jest znacznie zaniepokojona przyszłymi wzrostami cen. Przy czym inflacją martwi się zdecydowanie większy procent konsumentów o niższej sile nabywczej (39 proc.) niż tych o wysokiej sile nabywczej (23 proc.).

Najpopularniejszy sposób na nawet czasowe ucięcie wydatków, to rezygnacja z wydatków „ekstra”, które są niezależne od siły nabywczej, jak np. jedzenie czy picie „na mieście”. Rezygnację z wydatków na bary i restauracje w sytuacji rosnących cen zapowiada 3 na 4 ankietowanych. Wśród konsumentów o wysokiej sile nabywczej pojawiają się także deklaracje dotyczące ograniczenia zakupów odzieżowych, na podróże i elektronikę, a także innych, mniej istotnych.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.