Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Wal-Mart najlepsze wyniki notuje w formacie sklepów osiedlowych i e-commerce

Amerykańska sieć sklepów Wal-Mart obniżyła prognozy swoich całorocznych wyników. Oprócz tego poinformowała, że w drugim kwartale bieżącego roku fiskalnego zanotowała 120,1 mld dolarów przychodów, co jest wynikiem o 1 mld lepszym od przewidywań analityków i o 2,8 proc. lepszym od przychodów uzyskanych w analogicznym okresie przed rokiem.
Reklama

W drugim kwartale sprzedaż w sklepach należących do Wal-Mart w ujęciu LfL była na poziomie identycznym, jak przed rokiem. Wzrosła sprzedaż w sklepach w formacie Neighborhood Market (o 5,6 proc.), a także w projektach e-commerce (o 24 proc.). Zysk na akcję w ubiegłym kwartale wyniósł 1,21 dol., a więc dokładnie tyle, ile przewidywali analitycy.
Zdaniem Stephena Springhama, analityka Planet Retail, Wal-Mart usiłuje zmieniać swój biznes w sposób ewolucyjny, a nie rewolucyjny. Stąd ostatnie inwestycje sieci w Big Data oraz strategiczne akwizycje podmiotów e-commerce. Według Springhama, największa amerykańska sieć detaliczna, gdy już przekuje swoje działania we wzrost sprzedaży, będzie mogła pochwalić się wzrostem długotrwałym.
Przed Wal-Martem stoi jednak parę wyzwań, takich jak ostatnia konsolidacja sklepów Dollar Tree i Family Dollar, czy szybki rozwój sieci Target, która ostatnio weszła do Kanady i podobnie jak Wal-Mart, wymieniła wielu najwyższych przedstawicieli, w tym dyrektora generalnego (nowym został Brian Cornell).
Przypomnijmy, Wal-Mart w lipcu tego roku ogłosił zmianę na stanowisku dyrektora generalnego oddziału firmy obejmującego Stany Zjednoczone. Greg Foran, poprzednio szef oddziału Wal-Mart China, zastąpił w tej roli Billa Simona.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.