Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Walmart: Konsumenci liczą dziś każdy grosz

Walmart osiągnął lepszą sprzedaż niż oczekiwano, pomimo wysokich cen paliw, inflacji i problemów z łańcuchem dostaw. Jednak amerykański gigant handlu detalicznego zmaga się z dużymi stosami zapasów.
Reklama

W kwartale, który zakończył się w kwietniu Walmart zanotował 141,57 mld dolarów sprzedaży w porównaniu do 138,31 mld dolarów rok wcześniej i przewyższył oczekiwania analityków. 

Konsumenci pilnują budżetu

Konsumenci wrócili do sklepów, ale głównie kupowali tańsze produkty spożywcze. Na przykład duże opakowania mleka były w tym kwartale jednym z hitów sprzedaży.

Takie zachowania zakupowe wpływają na marże. Zysk netto Walmarta spadł do 2,05 mld dolarów w porównaniu do 2,73 mld dolarów rok temu. To z kolei znacznie mniej niż oczekiwali eksperci. Podobnie jak w przypadku innych sprzedawców, wzrost w kanale online zatrzymał się po szczycie podczas pandemii Covid: sprzedaż internetowa wzrosła tylko o 1%.

Walmart ma duże zapasy

Walmart obecnie zdobywa udział w rynku w kategorii artykułów spożywczych, ale cierpi z powodu wysokiego poziomu zapasów w innych kategoriach. Ograniczenia w łańcuchu dostaw i wysoka inflacja skłoniły detalistę  do zwiększenia wolumenu zakupów, aby uniknąć pustych półek i gwałtownych wzrostów cen, ale obecnie posiada ponad jedną trzecią więcej zapasów. W rezultacie wiele artykułów sezonowych pozostało niesprzedanych, a Walmart musiał wprowadzić obniżki cen.

Walmart planuje przez cały rok skupić się na niskich cenach i segmencie dyskontowym, ponieważ inflacja i ceny paliw powodują, że życie wielu konsumentów jest kosztowne. - Przywództwo cenowe jest teraz szczególnie ważne, a zakupy w jednym miejscu stają się czymś więcej niż tylko wygodą - uważa dyrektor generalny sieci, Doug McMillon.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum