Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Walmart w czasach inflacji przyciąga zamożnych klientów

Ponieważ obawy o inflację powodują, że amerykańscy konsumenci wybierają tańsze produkty i kupują mniej, dyskontowej sieci Walmart udaje się przyciągnąć więcej zamożnych klientów.
Reklama

- Amerykańscy konsumenci zwracają coraz większą uwagę na drobiazgi, decydując się na mniejsze opakowania i kupując produkty takie jak konserwy z tuńczyka i fasoli zamiast wołowiny. Coraz częściej decydują się też na płatność kartą kredytową zamiast płatności kartą debetową - powiedział CNBC dyrektor finansowy Walmarta, John David Rainey. 

Konsumenci w USA są zniechęceni wyższymi cenami energii, żywności i mieszkań, co jest dobrą wiadomością dla dyskontów, takich jak Walmart. Detalista pozyskuje nowych klientów z grup o wyższych dochodach, a tym samym zwiększa udziały w rynku. W rezultacie firma prezentuje kwartalne dane, które przewyższyły prognozy.

Walmart z niższym zyskiem operacyjnym

Sklepy Walmart w Stanach Zjednoczonych odnotowały w drugim kwartale porównywalny wzrost sprzedaży o 6,5%. Program Klub Sama wzrósł o 9,5% i nigdy nie miał więcej członków. Handel online odnotował wzrost o 12%. Jednak zysk operacyjny spadł o 6,8 % z powodu obniżek cen, mniejszego popytu na produkty wysokomarżowe (takie jak elektronika i odzież) oraz wyższych kosztów pracy.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum