Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Wartość sprzedaży kosmetyków bio, eko, wege wzrosła o 76 proc.

Mimo że w czasie pandemii spadła sprzedaż wyrobów kosmetycznych, duży wzrost sprzedaży uwidocznił się w kategoriach eko, bio, wege - informuje czwartkowy "Puls Biznesu".
Reklama

Jak podaje gazeta, "dane z analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK wykazały, że od maja 2020 r. do kwietnia 2021 r. wartość całkowitej sprzedaży kosmetyków w Polsce spadła o 2 proc. w relacji r/r.". "Na tym tle wybijają się natomiast kosmetyki oznaczone jako bio, eko, wege. W ich przypadku mieliśmy do czynienia ze wzrostem wartości zakupów aż o... 76 proc. Wartość rynku przez 12 miesięcy urosła tym samym o 180 mln zł, do kwoty 400 mln zł" - czytamy.

"Na rynku są potentaci, dla których zmiany tego rzędu nie są znaczące, ale dla wielu mniejszych - zwłaszcza lokalnych - producentów oznaczało to zapewne nawet podwojenie przychodów. Tylko w ciągu ostatniego roku segment kosmetyków bio, eko, wege zaistniał wśród ponad 800 tys. nowych gospodarstw domowych, a częstotliwość zakupów wzrosła o 21 proc." - mówi dziennikowi Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

"PB" przypomina, że "analitycy GfK Polonia w czerwcu 2020 r. podali, że wartość segmentu kosmetyków ekologicznych wyniosła 193,5 mln zł, osiągając wówczas roczny wzrost na poziomie 39 proc.". "Przy czym produkty eko stanowiły tylko 2 proc. wartości kosmetyków, w tym kolorowych, produktów higieny osobistej i intymnej, pielęgnacji jamy ustnej, skóry, pielęgnacji dziecięcej" - dodaje. (PAP)

dap/ lena/

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.