Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Wawel renegocjuje kontrakty ze sklepami. W sklepach zabranie słodyczy marki?

Jeden z największych w Polsce producentów słodyczy - Wawel - uprzedza inwestorów o możliwych perturbacjach w zakresie realizowanej marży i poziomu sprzedaży.
Reklama

- Zarząd spółki, w związku z sytuacją w jej otoczeniu, informuje o możliwych perturbacjach w zakresie realizowanej marży i poziomu sprzedaży. Znaczący wzrost kosztów zakupu niezbędnych do produkcji surowców i materiałów oraz mediów (prąd, gaz) będzie miał istotny wpływ na wyniki spółki, w szczególności na poziom realizowanej marży brutto. Wprowadzane podwyżki cen nie rekompensują wzrostu kosztów produkcji. Toczące się negocjacje dotyczące podwyżek cen z największymi odbiorcami spółki, nie przynoszą zadowalających efektów oraz są przyczyną przerw w dostawach, co ma wpływ na poziom realizowanej sprzedaży - poinformowała firma.

Spółka dodaje, że wymienione czynniki mają istotny negatywny wpływ na wyniki finansowe.

- Trudno w obecnej chwili ocenić jednoznacznie skutki obecnej sytuacji jak i ocenić jak długo będą przyczyną perturbacji wynikowych - komunikuje Wawel.

Wawel negocjuje kontrakty z odbiorcami

Spółka jest dużym dostawcą słodyczy do popularnych sieci handlowych m.in. do Biedronki.

Wawel miał w I kw. 2022 roku 6,5 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej wobec 13,3 mln zł przed rokiem. Przychody wyniosły w tym czasie 133,4 mln zł wobec 132,6 mln zł rok wcześniej.

Zysk operacyjny Wawelu w I kw. wyniósł 7,7 mln zł wobec 16,5 mln zł przed rokiem, a EBITDA wyniosła 14,9 mln zł wobec 24 mln zł rok wcześniej.

Wawel S.A. jest jedną z najbardziej doświadczonych firm produkujących słodycze w Polsce, datującą początek swojej działalności na przełomie XIX i XX w. Marka Wawel, dzięki ponad stuletniej tradycji i bogatemu doświadczeniu, ma bardzo dobrą pozycję na polskim rynku słodyczy.

Specjalizuje się w produkcji: tabliczek czekoladowych, czekoladek nadziewanych, pralin, miniczekolad, pianek w czekoladzie, karmelków nadziewanych, krówek, galaretek, żelków, słodyczy bez dodatku cukru, owoców w czekoladzie i kakao. 

Firma sprzedaje swoje wyroby zarówno poprzez kanał niezależny, jak i nowoczesny (sieci hiper- i supermarketów oraz dyskontów). Głównymi zagranicznymi rynkami zbytu są: Wielka Brytania, Arabia Saudyjska,
Niemcy, Węgry, USA, Serbia.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum