PARTNER PORTALU

Ważna rola kobiet w handlu

Autor: Artykuł dostarczony przez firmę Żabka 1 marca 2021 09:07

Ważna rola kobiet w handlu fot. Żabka

Kobiety w biznesie wciąż stanowią mniejszy odsetek na stanowiskach kierowniczych od mężczyzn. W przeprowadzonych przez Grand Thornton badaniach „Women in Business 2020” wynika, że w skali globalnej tylko 29% kobiet zajmuje miejsca w kadrze kierowniczej, zaś mężczyźni 71%. Żabka jako jedna z niewielu na rynku posiada parytet w zarządzie i potwierdza, że to właśnie kobiety i ich wysokie kompetencje wpływają na sukces całej firmy. O rozwoju kobiet w obszarze sprzedaży opowiedzą trzy dyrektorki regionów w Żabce: Małgorzata Jasionowska, Agnieszka Leszczynska oraz Anna Sasin.

 

Pochodzą z różnych miast, przeszły różną drogę zawodową, dziś zarządzają regionami sprzedażowymi największej sieci convenience w Polsce. Każda zaczynała swoją współpracę z Żabką na innym stanowisku. Małgorzata jako jedna z nielicznych osób dołączyła do firmy od razu na stanowisko managera ds. sprzedaży. Agnieszka pełniła najpierw funkcję trenera w centrali firmy, gdzie uczyła franczyzobiorców jak zarządzać produktami świeżymi w sklepie. Z kolei historia Anny, jak mówi ona sama, potoczyła się trochę nietypowo, ponieważ wcale nie myślała o pracy w handlu detalicznym.

- Wcześniej pracowałam w dużej sieci dyskontowej oraz koncernie kosmetycznym i chemiczno-farmaceutycznym. Zaciekawił mnie rozwój sieci Żabka i pojawiające się kolejne sklepy w mojej okolicy domu. Chciałam dowiedzieć się czegoś więcej o tym biznesie i być może otworzyć sklep. Wysłałam zgłoszenie, natomiast firma zaproponowała mi ze względu na moje doświadczenie stanowisko partnera ds. sprzedaży. Wychodząc z założenia, że każdą szansę trzeba wykorzystać, pojechałam na spotkanie rekrutacyjne i zostałam – opowiada Anna.

Dynamiczna praca
Wszystkie trzy pełnią obecnie funkcję dyrektorek regionalnych. Wymaga ona nie tylko wypełniania obowiązków w biurze, ale też „w terenie”. Polega zarówno na koordynowaniu i organizacji pracy placówek, nad którymi sprawują nadzór, jak i rozwijaniu kompetencji oraz motywowaniu współpracowników. Każda w swoim regionie zarządza nawet kilkuset osobami, dlatego pracę tę charakteryzuje duża dynamika działań.

Rola dyrektorek regionalnych związana jest z dużą odpowiedzialnością za zwrot sprzedaży. Do ich głównych zadań należą analiza i kontrola wyników sprzedażowych oraz dążenie do ich maksymalizacji, obserwowanie rynku i zmieniających się na nim trendów, budowanie długotrwałych relacji z klientami oraz partnerami firmy. Ponadto bardzo istotne jest negocjowanie korzystnych kontraktów, wpływających na rozwój sieci w regionie, tak by zawsze uzyskać wartość dodaną w biznesie.

- Typowy dzień to szeroko rozumiana analiza wyników, budowanie celów, praca nad standardami i przede wszystkim podejmowanie działań zmierzających do budowania sprawnego, efektywnego, zmotywowanego zespołu. Realizując taką codzienność, nie można zapomnieć o kontakcie z naszymi franczyzobiorcami. Rolą dyrektora w codziennej pracy nie jest tylko analizowanie zestawień, ale przede wszystkim budowanie relacji z ludźmi, żeby to, co potem wdrażamy, było zrozumiałe i skuteczne – mówi Agnieszka.

czytaj całość

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Kawosz 2021-03-02 07:59:20

    Fajno, fajno! Super extra! Chyba jestem fanem Żabki. Ma najlepsze talarki, polędwiczki z kurczaka z idealną ostrością :) i jedyne reklamy, których nie ściszam ;) Aaaaa! Kawa dobra! Mogę się założyć, że Pani Gosia jest fajna.

  • Ola 2021-03-01 11:48:11

    Wspaniałe trzy! Mądre i na odpowiednim miejscu :) Powodzenia dziewczyny!

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8300

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    8,95

  • Śr

    4,98

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.