Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

WDX wyposażyło centrum dystrybucyjne dla marki Lancerto

WDX S.A., spółka notowana na warszawskiej giełdzie ukończyła kontrakt wyposażenia centrum dystrybucyjnego dla modowej marki LANĈERTO. To kolejny po spółkach Amazon i Merlin.pl klient WDX z sektora e-commerce.
Reklama

LANĈERTO to ogólnopolska firma zajmująca się projektowaniem, szyciem i dystrybucją odzieży męskiej - przede wszystkim garniturów. Spółka z Łańcuta ma 35 własnych salonów na terenie całej Polski. W czwartym kwartale 2015 roku sieć zamierza otworzyć swój sklep internetowy. Na jego potrzeby LANĈERTO ukończyło centrum dystrybucyjne o powierzchni 4 tys. mkw. i możliwości przechowania 50 tys. zestawów, w tym samym momencie.

Główną osią innowacji jest system przenośników, który pozwala na transport 500-1000 szt. wieszaków garniturowych w ciągu godziny. Pracownicy LANĈERTO mogą samodzielnie,
z pominięciem schodów, transportować produkty w dowolne miejsce magazynu. Pierwsza linia służy do transportu towaru przywiezionego od producenta i jego przeniesienia z poziomu 0 na 1. Druga linia funkcjonuje odwrotnie.

– W ramach projektu stworzyliśmy specjalnie zaprojektowaną antresolę na poziomie 1, która umożliwia zmagazynowanie dwukrotnie większej liczby produktów w stosunku do tradycyjnych rozwiązań logistycznych opartych na pojedynczym-zerowym poziomie. Ponadto przygotowaliśmy i wdrożyliśmy strefy kompletacji przyjęć i wysyłek, które dodatkowo usprawnią pracę i pozwolą istotnie zaoszczędzić pozostałą przestrzeń – powiedział Marek Skrzeczyński, prezes zarządu WDX S.A.

W ciągu ostatniego roku firma współpracowała z Merlin.pl oraz Amazonem (obecnie trwa realizacja kolejnego kontraktu na dostawy wózków widłowych do centrum dystrybucyjnego we Wrocławiu).
W poprzednich latach spółka wyposażała magazyny m.in. dla Księgarni Online Matras.pl.

Według raportu „European B2C e-Commerce Report 2014”, średnie roczne wydatki e-konsumentów w Europie to 1 376 euro (np. w Wielkiej Brytanii wynoszą one 2 613 euro, a w Szwajcarii 1 789 euro), podczas gdy w Polsce to 535 euro. Na świecie przeciętny e-klient rocznie wydaje 857 euro.

W I półroczu przychody ze sprzedaży WDX przekroczyły 60 mln zł i wzrosły o 32 proc. do stosunku do ubiegłego roku. WDX wypracował w tym okresie 2,4 mln zł zysku, osiągając dynamikę na poziomie 55% r/r. To rezultat nowych kontraktów, jak i realizacji dużych zamówień dla takich podmiotów jak InterCars, czy IKEA. Spółce sprzyja rosnący rynek magazynowy w Polsce. W I półroczu popyt na nowe powierzchnie magazynowe wyniósł 1,3 mln m2, z czego aż 0,8 mln m2 to zawarte nowe umowy.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum