PARTNER PORTALU

Wiceprezes Blue City: Niedziele handlowe to konieczność stymulacji gospodarczej

Autor: pr, dlahandlu.pl 21 września 2020 12:38

Pracodawcy postulują zniesienie zakazu handlu w niedzielę w trakcie obowiązywania stanu epidemii oraz przez następne 180 dni.

W ostatni weekend sierpnia przypadła jedna z siedmiu w 2020 roku niedziel handlowych. Ustawodawca wybrał ten termin, bo wypada tuż przed rozpoczęciem roku szkolnego. Z założenia miał to być dodatkowy dzień na zakupy przed powrotem dzieci do szkół. Jak podaje Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH), frekwencja klientów w niedzielę handlową 30 sierpnia była zbliżona do liczby odwiedzających w ostatnią niedzielę sierpnia 2019 roku i wyniosła 97 proc. Oznacza to, że dzień ten klientom był bardzo potrzebny.

Z siedmiu niedziel handlowych w tym roku było już pięć. Kiedy będą następne? W tym roku przed nami jeszcze tylko dwie – 13 i 20 grudnia. W przyszłym roku liczba niedziel handlowych będzie podobna.

- Wszyscy już wiemy, że nie ma mowy o całkowitym zniesieniu ograniczeń, bardziej o ich czasowym zawieszeniu. Pracodawcy będący stroną Rady Dialogu Społecznego przygotowali projekt ustawy zawieszającej zakaz handlu w niedziele na czas ogłoszenia pandemii koronawirusa plus pół roku po zniesieniu stanu epidemii. Przedstawiciele pracodawców postulują zniesienie zakazu handlu w niedzielę w trakcie obowiązywania stanu epidemii oraz przez następne 180 dni. Co bardzo ważne projekt ten uwzględnia interesy pracowników, gwarantując w każdym miesiącu dwie niedziele wolne od pracy. Projekt ustawy o czasowym zawieszeniu zakazu, przygotowuje również jedna z partii podkreślając konieczność pomocy firmom do poziomu obrotów sprzed pandemii - mówi Yoram Reshef, wiceprezes Blue City sp. z o.o.

Uzasadnieniem postulowanych zmian jest konieczność stymulacji gospodarczej, poprawy sytuacji firm związanych z handlem oraz utrzymania miejsc pracy.  

- Odwiedzalność centrów handlowych wciąż jeszcze nie wróciła do poziomu sprzed pandemii. Z danych PRCH wynika, że w dniach 7 – 13 września średnia odwiedzalność centrów handlowych utrzymywała się, w zależności od dnia, na poziomie między 72 a 89% wartości w analogicznym okresie ubiegłego roku. Kolejnym bardzo ważnym argumentem jest rozłożenie ruchu i skupisk klientów na zakupach, co ma bardzo duże znaczenie w okresie jesienno- zimowym, kiedy spodziewany jest wzrost zachorowań na grupę i covid 19, które może powtórnie pogorszyć sytuację  branży handlowej.  Co jeszcze możemy zrobić, żeby przekonać rządzących do czasowego powrotu niedziel handlowych? Mówić o korzyściach głośno i jednym głosem. Wierzę, że środowisko handlowe ma siłę wpłynięcia na tę decyzję - podsumowuje wiceprezes Blue City.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Gunnar 2020-09-27 09:38:05

    Ustawa ma sporo wyjątków, są ABC, lewiatany, żabki i rodzinne sklepy. Lepiej pilnujmy tego, żeby taka ta ustawa pozostała, żeby nikt jej nie zaostrzył, a nie starajmy się jej kompletnie likwidować.

  • Morcyś 2020-09-27 09:19:17

    A pracownicy? Czy oni też są za zawieszeniem tej ustawy? Ktoś ich spytał o zdanie? Czy nasi wielmożni pracodawcy starym szlacheckim zwyczajem stwierdzili, że ich supermarkety to ich prywatny folwark i pracownicy ( czyt. wsiowa ciemnota) nie ma nic do gadania i robi to co, pan każe?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8255

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.