PARTNER PORTALU

Wiceprezes Kolportera: Marki własne generują większą marżę niż produkty brandowe

Autor: Kolporter/www.dlahandlu.pl 16 listopada 2011 17:30

Wiceprezes Kolportera: Marki własne generują większą marżę niż produkty brandowe

Jeżeli weźmiemy pod uwagę uzyskiwaną marżę handlową, to marki własne są produktami bardzo ważnymi. Potrafią generować kilkukrotnie większe marże od produktów znanych firm. Aktualnie marki własne Kolportera mają coraz większy udział we wszystkich kategoriach - mówi Sławomir Pięta, wiceprezes Kolportera, odpowiedzialny za Departament Dystrybucji FMCG.

Do marek własnych Kolportera, oprócz Dobrego Wyboru, słodyczy Oki Dogi i napoju energetycznego Tabu, dołączyły ostatnio produkty kosmetyczne, jak chusteczki higieniczne Sille czy pasta i szczoteczki do zębów Fluorex. Firma stawia na marki własne?
- Jeżeli weźmiemy pod uwagę uzyskiwaną marżę handlową, to marki własne są produktami bardzo ważnymi. Potrafią generować kilkukrotnie większe marże od produktów znanych firm. Ale trzeba pamiętać, że również właściciele sklepów oferujących np. produkty marki Dobry Wybór uzyskują na nich bardzo pokaźne i wyższe od standardowych zyski. I to nas cieszy. Tylko sporadycznie zdarza się, że marża jest niższa niż chcielibyśmy - my i sprzedawcy. Myślę o wojnie cenowej na rynku napojów energetycznych. My w tej wojnie nie uczestniczymy, ale pośrednio nas ona dotknęła. Konkretnie - wpłynęła na obniżenie ceny naszego energetyka Tabu. Nie jest to dobra tendencja, jednak musimy dostosować się do sytuacji rynkowej.
Aktualnie marki własne Kolportera mają coraz większy udział we wszystkich kategoriach i są przeciwwagą dla produktów znanych firm. Pozwalają zdobywać nowych klientów i oferować konsumentowi towar o bardzo wysokiej jakości za rozsądną cenę. Przekłada się to na zysk detalisty, jest również korzystne dla konsumenta. Współczesny klient jest wyedukowany i nie obawia się wyciągnąć rękę po produkt jeszcze mu nie znany.

Czy można już powiedzieć, że marki własne zaczynają dominować na polskim rynku FMCG?
- Jeszcze nie, ale mają coraz mocniejszą pozycję. Właściwie wszystkie mniejsze i większe sieci wprowadzają marki własne i jest to tendencja obserwowana nie tylko w Polsce, na przykład w Szwajcarii stanowią one 60 proc. koszyka zakupowego.
Zauważalny jest ponadto nowy trend - powstawanie marek własnych premium, czyli produktów o wyjątkowej jakości, co jeszcze dwa, trzy lata temu wydawało się niemożliwe. My również w przyszłym roku będziemy chcieli bardzo mocno wpisać się w ten proces.
Za rozwojem marek własnych przemawia naturalna symbioza pomiędzy producentem a dystrybutorem. Pierwsi posiadają nowoczesny park maszynowy, drudzy - sprawne działy sprzedaży, co sprawia, że koszty rozkładają się we właściwy sposób, a przekłada się to na korzystną dla konsumenta cenę. Pomysły na nowe produkty są praktycznie ograniczone tylko ilością grup asortymentowych występujących w handlu oraz potrzebami i oczekiwaniami konsumenta.





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9690
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    5,00

  • Min

    4,19

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.