Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Wiceprezes Żabki na EEC 2021: ESG to dzisiejsze „must have” biznesu

Strategia ESG przedsiębiorstw musi być szeroka, kompleksowa i zintegrowana z działalnością operacyjną. ESG to jest dzisiejsze „must have” dla biznesu, na co szczególnie kładą nacisk młodzi ludzie - mówiła Anna Grabowska, wiceprezes zarządu ds. strategii konsumenckich/EVP Żabka Polska podczas debaty „ESG” odbywającej się w trakcie EEC 2021.
Reklama

Jak wprowadzić ESG?

Jak Żabka Polska przechodziła transformację i ścieżkę ESG przez ostatnie kilka lat?

- Transformację rozpoczęliśmy w 2016 roku, ale nie od ESG, a od zmiany formatu sklepów, od modelu franczyzowego, biznesu. Drugim elementem drogi była dygitalizacja komunikacji z klientem. I kilka lat temu, gdy byliśmy już gotowi z modelem operacyjnym, to żeby zabrać się za EGS, zasięgaliśmy opinii u naszych interesariuszy, czyli konsumentów, pracowników, franczyzobiorców - mówiła Anna Grabowska.

- Jeśli chodzi o konsumentów to istnieją bardzo silne trendy dotyczące ochrony środowiska i odpowiedzialności biznesu, z kolei pracownicy mówili, że ważne jest zaufanie do firmy, transparentność, a franczyzobiorcy o tym, że chcą zarabiać pieniądze i też robić coś dobrego. Trzeba było też podnieść standardy w wielu obszarach. Gdy zebraliśmy głosy od naszych interesariuszy, to ogłosiliśmy naszą strategię ESG na początku tego roku - dodała.

Podkreślała, że strategia ESG musi być zintegrowana z działalnością operacyjną.

- Kilka lat temu widzieliśmy siebie w obszarze CSR, a ESG jest czymś szerszym i musi być zintegrowane z działalnością operacyjną, a wtedy cele realizuje się w sposób naturalny, czyli np. my z jednej strony zapowiedzieliśmy zwiększenie sprzedaży produktów naturalnych, ale z drugiej strony one muszą przynosić zysk i EBITDA – mówiła.

- Strategia ESG musie obejmować wszystkich interesariuszy – konsumentów, pracowników, franczyzobiorców i musi być szeroka, kompleksowa i zintegrowana z działalnością operacyjną. ESG to jest dzisiejsze „must have” i widać, że szczególnie młodzi ludzie wywierają presję na ESG - wskazała.

Co to jest ESG? Czym się różni ESG i CSR?

CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu - to koncepcja, którą już jakiś czas temu zaczęło wprowadzać wiele przedsiębiorstw i chociaż dotyczy zrównoważonego rozwoju, to w obliczu rosnącego kryzysu klimatycznego działania w ramach CSR okazały się niewystarczające.

Ponadto CSR przez wiele firm był traktowany jako strategia marketingowa, która pozwoli ocieplić wizerunek firmy w oczach klientów, czy potencjalnych inwestorów. W tym celu stworzono nie tylko samodzielne stanowiska, ale i całe działy CSR, które wzmacniały w ten sposób prestiż marki. 

Po latach okazało się to za mało wartościowe, dlatego dzisiaj to pojęcie jest zastępowane szerszym zagadnieniem, jakim jest ESG.

Skrót ESG to od ang. environmental, social and corporate governance, czyli środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny. I na te aspekty powinna obecnie zwracać uwagę każda firma, której zależy nie tylko na klientach, ale też na inwestorach, dla których polityka zrównoważonego rozwoju odgrywa coraz większą rolę. ESG to obecnie ważny czynnik brany pod uwagę przy podejmowaniu decyzji biznesowych w wielu firmach na świecie. Inwestorzy na tej podstawie często wybierają przedsiębiorstwa, które odpowiadają wyznawanym przez nie wartościom.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.