PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Większość sklepów internetowych nie zabezpiecza danych klientów

Autor: dlahandlu.pl 17 września 2010 12:06

64,4 proc. sklepów internetowych nie zabezpiecza w odpowiedni sposób danych adresowych klientów, co jest znaczącym naruszeniem polskiego prawa.

We wrześniu ruszyła nowa strona Certyfikatu Euro-Label w Polsce, przygotowana z myślą o wszystkich użytkownikach rynku e-commerce. Dla osób, które lubią lub planują kupować w sieci, umieszczona została lista praw konsumenckich. Z kolei właściciele sklepów internetowych znajdą na niej zestawienie praw i obowiązków jakie nałożył na nich ustawodawca.

 - Konsument dokonujący zakupów w sklepie internetowym posiadającym certyfikat może być pewien, że zapisy regulaminu sklepu internetowego są zgodne z przepisami prawa, że sklep będzie respektował prawa konsumenckie, że dane osobowe, które sklep gromadzi i przetwarza są odpowiednio zabezpieczone. Co więcej, w przypadku wystąpienia sporu ze sklepem posiadającym certyfikat Euro-Label, może, przed rozpoczęciem procedury sądowej, zwrócić się do jednostki certyfikującej z prośbą o pozasądowe rozstrzygnięcie sporu - omawia korzyści certyfikatu Kinga Szewczyk, kierownik polskiej sekcji Euro-Label.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7878

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,47

  • Min

    0,50

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.