PARTNER PORTALU

Wielkanoc 2021: Tradycje wygrywają z poczuciem zagrożenia

Autor: MK 31 marca 2021 09:02

Wielkanoc 2021: Tradycje wygrywają z poczuciem zagrożenia Wielkanoc w cieniu pandemii, fot. shutterstock

65% osób zamierza przygotować wszystkie posiłki w domu, a 35% respondentów część jedzenia zamówi - wynika z najnowszego badania Inquiry dotyczącego sposobu spędzania Wielkanocy. Z kolei z badania Twisto wynika, że tegoroczne zakupy wielkanocne będą oszczędne.

Polacy obawiają się koronawirusa znacznie mniej, niż to miało miejsce rok temu. Obecnie nieco ponad połowa z nas (55%) deklaruje, że boi się zarażenia (suma odpowiedzi „bardzo się boję” i „raczej się boję”). Z kolei rok temu aż 71% osób odpowiedziało, że boi się zarażenia. Oznacza to bardzo wyraźny spadek obaw przed COVID-19.

Nadal większość z nas planuje spędzić święta tylko w gronie najbliższej rodziny w obrębie jednego gospodarstwa domowego – 63% osób deklaruje brak odwiedzin rodziny i najbliższych w tym czasie, jednak rok temu aż 83% osób zamierzało zostać w domach. 

Połowa spośród osób, które z okazji świąt nie zobaczą się z rodziną brak najbliższych jest postrzegany jako dotkliwy, jednak jest to o 9 punktów procentowych mniej niż w zeszłym roku. Brak najbliższych podczas świąt jest bardziej negatywnie odczuwany przez kobiety niż przez mężczyzn oraz przez osoby w wieku 55+ w porównaniu z młodszymi.

Wyraźnie więcej osób niż roku temu deklaruje, że przygotuje „takie same Święta jak zazwyczaj” (35% vs 18%), a całkowita rezygnacja z obchodzenia świąt wielkanocnych jest rzadsza (12% vs 19%). Takie osoby zdecydowanie rzadziej niż w 2020 roku opowiadają, że powodem braku obchodzenia świąt jest obecna sytuacja, w której ciężko lub nawet nie powinno się świętować.

Nie zmienia się postawa Polaków wobec samodzielnego przygotowywania potraw – dokładnie tak jak rok temu 65% osób zamierza przygotować wszystkie posiłki w domu, a 35% respondentów część jedzenia zamówi. Zamawianie części potraw jest szczególnie popularne wśród najmłodszej grupy osób w wieku 18-24 lata, wśród których aż 45% osób planuje skorzystać z takiego rozwiązania. Częściej decydują się na to mężczyźni niż kobiety (42% vs 24%). Ważną motywacja do zakupu części potraw jest wsparcie lokalnych firm

Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, dodaje: Polskie społeczeństwo dostosowało się do życia w czasie pandemii, a w wielu wypadkach wielkanocne tradycje wygrywają z poczuciem zagrożenia.

Z kolei z badania Twisto wynika, że tegoroczne zakupy wielkanocne będą oszczędne. 40 proc. z nas zamierza sięgnąć po oszczędności, by sfinansować świąteczne i wiosenne wydatki. Co piąty Polak chciałby odroczyć płatność za wielkanocne wydatki na po świętach, gdyby było to możliwe bez dodatkowych kosztów - wynika z badania IBRIS przeprowadzonego na zlecenie Twisto.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8727

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,37

  • Min

    1,14

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.