Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Wielkie sieci wejdą na osiedla z niewielkimi sklepami

Po wejściu w życie podatku obrotowego, wielkie sieci wejdą na osiedla z sieciami niewielkich sklepików. I będą tańsze od małych sklepów drobnych przedsiębiorców - podaje "Gazeta Prawna".
Reklama

- PiS krótkoterminowo osiągnie cel propagandowy, ale na dłuższą metę wyrządzi im wielką krzywdę - mówi "Gazecie Wyborczej" Marek Zdziech, partner w OC&C Strategy Consultants. Jego zdaniem w ten sposób rząd zachęci wielkie sieci do otwierania małych sklepów na osiedlach i w centrach miast, czyli tam, gdzie są małe, rodzinne placówki. - Biedronka już zadeklarowała, że chce otwierać sklepy spożywczo-delikatesowe poniżej 200 m kw. Konkurencja się więc zaostrzy. Na niekorzyść małych sklepów - twierdzi Zdziech.

Zdaniem Grzegorza Łaptasia z PwC, w najgorszej sytuacji będą sklepikarze, którzy mają jeden lub kilka większych sklepów. Nie mają jeszcze skali, aby prowadzić jakiekolwiek negocjacje z producentami. Są jednak na tyle duzi, że podatek już ich dotknie.

Przedstawiciele sklepików chcą podatku obrotowego, ale nie w wersji PiS.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (4)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum