Wiodące trendy na rynku napojów w Polsce
Może to powtarzanie utartych już o kilku sezonów sloganów dla całej branży spożywczej w Polsce, ale warto to podkreślić dla tych, którzy nie dowierzają: koniec ze sztucznymi dodatkami, dosypywaniem cukru, słodzików i konserwantów. Liczy się natura i autentyczność! Jeśli słodki to z dodatkiem stewii, słodzony miodem lub naturalnymi sokami z owoców. Z owoców też ma być kolor (i to jak najbardziej fantazyjny), a naturę dodatkowo mogą podkreślić np. cząstki pomarańczy. Wyraźnym trendem jest także dodatek mięty czy aloesu, zwłaszcza w letnich wersjach znanych napojów (np. Tymbark jabłko-aloes), ale też innych ziół, jak rumianek czy melisa.
Wydaje się, że dodawanie syntetycznych witamin i minerałów (np. do wód butelkowanych) nie przyjęło się na polskim rynku, więc może warto pomyśleć o superfoods: chlorelli, spirulinie, nasionach chia czy polskim buraku, jarmużu i rokitniku? Jest to bardzo istotne, zwłaszcza w kwestii rosnącego trendu wellness – polscy konsumenci chcą być wiecznie młodzi, piękni i wysportowani oraz coraz więcej z nas dąży do tej doskonałości poprzez urozmaiconą dietę dającą nie tylko smak i sytość, ale także dodatkowe korzyści zdrowotne. Jedzenie, a w przypadku napojów – picie – stało się sposobem na wyrażenie stylu życia.
Więcej na portalspozywczy.pl