Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Wittchen: Od straty do zysku

Grupa Kapitałowa Wittchen odnotowała 6,89 mln zł zysku netto w I półroczu 2021 roku. To znaczna poprawa wyników, bo w analogicznym okresie minionego roku spółka miała 3,97 mln zł straty netto. W pierwszej połowie roku skonsolidowane przychody sięgnęły 91,79 mln zł wobec 77,47 mln zł rok wcześniej - to wzrost o 18 proc.
Reklama

 

„Wzrost przychodów przełożył się na wzrost marży brutto w ujęciu wartościowym o 11,6 mln zł. Jednocześnie, marża brutto zrealizowana na sprzedaży w I półroczu 2021 roku w ujęciu procentowym, wyniosła 62,5 proc. i była wyższa o 3,4 p.p. od marży w analogicznym okresie roku poprzedniego. Spowodowane to było głównie przyjętą przez grupę strategią cenową, jak również rosnącą siłą zakupową oraz wzrostem udziału przychodów realizowanych zagranicą, charakteryzujących się wyższą marżą. EBITDA grupy za I półrocze 2021 roku wyniosła 20,4 mln zł, a rentowność EBITDA wyniosła 22 proc. W I półroczu 2020 analogicznie: EBITDA grupy wyniosła 10,8 mln zł, a rentowność EBITDA wyniosła 14 proc.” - można przeczytać w sprawozdaniu zarządu.

Przedstawiciele spółki wskazali, że w pierwszym półroczu 2021 roku grupa kontynuowała działania mające na celu rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych - w tym głównie poprzez własne strony internetowe jak również platformy typu marketplace na rynkach europejskich. W efekcie udział przychodów z rynków zagranicznych wzrósł w analizowanym okresie do poziomu 15 mln zł, wobec 8 mln zł w pierwszym półroczu 2020 roku. Tym samym udział przychodów zagranicznych w przychodach całej grupy za pierwsze półrocze 2021 roku wyniósł 16 proc.

 

„W okresach zamknięcia centrów handlowych, głównym źródłem generowanych przychodów były posiadane przez grupę sklepy internetowe w Polsce i za granicą, jak również platformy typu marketplace. Udział tego kanału w całości przychodów grupy w I półroczu 2021 roku wyniósł 61 proc., co oznacza zwiększenie tego wskaźnika w stosunku do I półrocza 2020 roku, kiedy udział tego kanału wynosił 52 proc. Strumień przychodów z tego kanału utrzymał się zatem na porównywalnym poziomie pomimo otwarcia salonów od 4 maja 2021 roku. Utrzymanie przychodów ze sprzedaży generowanych przez kanał on-line wiąże się jednakże z koniecznością ponoszenia dodatkowych kosztów marketingowych oraz logistycznych” - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Wittchen to polskie przedsiębiorstwo produkujące galanterię skórzaną. Spółka jest firmą rodzinną utworzoną w 1990 roku i do dziś zarządzana jest przez jej założyciela Jędrzeja Wittchena.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.