PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

WKG 2019: Gospodarcza prognoza dla Polski Wschodniej

Autor: dlahandlu.pl 27 września 2019 14:07

WKG 2019: Gospodarcza prognoza dla Polski Wschodniej Fot. PTWP

Fundusze unijne, wyzwania przyszłości, odnawialne źródła energii, cyfryzacja i nowe technologie, kluczowe problemy rozwoju gospodarczego – to wybrane tematy Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku. Ponad 1500 gości, 200 prelegentów, 700 uczniów i studentów wzięło udział w VI edycji największej debaty o gospodarce Polski Wschodniej. Wydarzeniu towarzyszyło hasło „Tu spotyka się Zachód ze Wschodem”.

- Jeśli decyzję podejmuje się w ostatnim roku, to poślizg trwa kolejne dwa lata. Za długo się przepychaliśmy. Dlatego wczoraj, 24 września, w Parlamencie Europejskim złożyliśmy oficjalnie propozycje, żeby Komisja Europejska natychmiast przystąpiła do opracowania planu B, jeśli nowa perspektywa nie będzie gotowa do końca roku 2020 – mówił europoseł. - Nie może być tak, że beneficjenci w terenie nie będą pewni, czy będą mieć pieniądze, czy programy się rozpoczną – dodał.

O technologiach, które zmieniają świat, transformacji cyfrowej i przemyśle 4.0 dyskutowano podczas sesji „Cyfryzacja i nowe technologie”.

– Żeby kompetencje cyfrowe były, ludzie muszą mieć dostęp do internetu – powiedział Jacek Wiśniewski, prezes firmy Nexera Holding, która zajmuje się budową sieci światłowodowych. – W polskich warunkach występują jednak problemy ze skoordynowanym działaniem strategicznym w tym względzie. Takie firmy jak moja mają dzisiaj problem związany z tym, że nie ma do końca synchronizacji między ministerstwami. Każda instytucja ma swoją politykę związaną z dostępem do jej infrastruktury – ocenił.

– Najważniejszą kompetencją przyszłości będzie umiejętność ciągłego uczenia, oduczania się i uczenia się na nowo. Bo technologia będzie rozwijać się coraz szybciej. Technologia wymaga i będzie wymagała od nas całkowicie nowego podejścia do pewnych rzeczy – oceniła Izabela Bartnicka, Head of Business Development w fundacji Digital University.- Firmy muszą wychodzić z pudełka, patrzeć ponad swoje podwórko i szukać ciągle nowych inspiracji – dodała.

– Z edukacją powinniśmy coś zrobić. Ostatnio uczestniczyłem w kilkudziesięciu rekrutacjach, gdzie była wymagana znajomość pakietu Office i większość ubiegających się o pracę nie miała pojęcia, jak wykorzystać jego podstawowe funkcje – zwrócił uwagę Paweł Tadejko z Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej. – Wyzwań jest bardzo dużo a bez edukacji nie potrafimy sobie z nimi poradzić - dodał.

Debata pt.: „Scena start-upowa Polski Wschodniej" przyniosła wniosek, że choć nie brakuje programów finansowego wsparcia dla start-upów, to nie każdy z początkujących przedsiębiorców powinien z nich korzystać. Jeśli to tylko możliwe, warto na początku opierać się na własnym kapitale.

– Przy budowaniu start-upu powinniśmy myśleć nie o dotacji, ale o tym, co zrobić, by pieniądze klienta przyszły do nas. To nie chodzi o to, by zrobić biznes na dotacje – powiedział Jakub Sochacki, manager w Zespole Innowacje i Pomoc Publiczna w PwC.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7834
Ilość aktualnych ofert: 472067

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.