Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

WKG: Ludzie chcą słuchać znajomych, a nie infuenserów czy celebrytów

Są różne segmenty konsumentów. Część z nich rzeczywiście aktywnie poszukuje nowości, ale większość działa i robi zakupy rutynowo – to ta grupa jest najbardziej pożądana przez marketingowców. Uważa, że firmy powinny prowadzić marketing poprzez dotarcie do nisz rynkowych, a dopiero potem do meanstreamu. Ludzi chcą słuchać znajomych, a nie infuenserów czy celebrytów – powiedziała Marta Marczak, dyrektor, Zespół Strategii Marki, PwC podczas debaty „Nowe trendy na rynku żywności”, która odbyła się w ramach Wschodniego Kongresu Gospodarczego.
Reklama

Inną ważną kwestią poruszoną przez dyrektor PwC są wartości. - Obecnie przewagi produktowe są minimalne. Wszystkie produkty są dobrej jakości i bardzo w gruncie rzeczy do siebie podobne. W odpowiedzi na to, marki opierają się na wartościach i stylu życia. Dlatego często w jednej grupie docelowej danej marki mogą być ludzie w różnym wieku, z różnych rejonów, ale mający wspólne wartości. Możemy podziewać się, że marki staną się manifestami wobec świata czego przykładem są produkty wegańskie lub ekologiczne. Coraz częściej marki zwracają się ku środowisku – to główny kierunek manifestów marek. Wybierając jakość markę, wybieramy określoną wizję świata, godzimy się na coś lub nie – uważa Marta Marczak.

Marta Marczak zwróciła uwagę, że miejsce pochodzenia firmy jest ważne i doceniane przez konsumentów, którzy chcą wiedzieć więcej o danej firmie. Nawiązała w ten sposób do wschodu Polski. Jej zdaniem region Polski wschodniej ma opinie miejsca czystego, nieco tajemniczego, dzikiego. Dzięki temu ma ogromny potencjał do promowania się. Równocześnie obserwujemy renesans firm rodzinnych – gdzie są ciekawe historie i cenne dla konsumentów wartości.

- Z badań wynika, że jeśli coś jest mocno dostępne, to traci wyjątkowość – mówiła. Na koniec podkreśliła, że w ramach ogólnej grupy konsumentów jest mnóstwo innych podgrup, dlatego wypracowanie ogólnych zasad marketingowych jest niesłychanie trudne. - Odbiorcy szybko się nudzą, ale specjalnie nie poszukują nowości. Uważam, że makom będzie coraz trudniej, bo mamy już mocno nasycony rynek. Z drugiej strony potrzeby ludzi się nie zmieniają, a zmienia się jedynie sposób ich zaspokajania. Równocześnie zaciera się granica między światem online a offline – puentowała dyrektor Marczak.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.