Właściciel stacji paliw Circle K rozmawia o przejęciu Carrefoura

Autor: dlahandlu.pl, za BNN Bloomber 13 stycznia 2021 10:01

Właściciel stacji paliw Circle K rozmawia o przejęciu Carrefoura Rozmowy w sprawie przejęcia Carrefoura są na wstępnym etapie. Fot. Shutterstock

Alimentation Couche-Tard Inc., kanadyjski gigant na rynku sklepów wielobranżowych i właściciel sieci Circle K, bada możliwości przejęcia francuskiej sieci Carrefour SA – informuje serwis BNN Bloomberg, powołując się na anonimowe osoby. Zastrzegają one, że nie ma pewności, czy dojdzie do porozumienia w tej sprawie.

Wejście na rynek supermarketów oznaczałoby poważną zmianę dla Couche-Tard, który zbudował imperium sklepów wielobranżowych poprzez metodyczne przejmowanie mniejszych rywali, najpierw w Kanadzie, a następnie w Stanach Zjednoczonych i Europie. Umowa z Carrefour pomogłaby rozszerzyć jego obecność w Europie, gdzie potencjalnie mógłby przejąć ponad 2800 supermarketów i 703 hipermarkety wielkoformatowe, a także w Ameryce Łacińskiej.

Couche-Tard rozpoczął działalność od jednego sklepu na przedmieściach Montrealu w 1980 roku. Kierownictwo tej firmy znane jest z odwiedzania wielu sklepów przed dokonaniem przejęć w celu wykrycia słabych punktów. W 2016 roku spółka kupiła amerykańskiego operatora stacji benzynowej CST Brands Inc. za około 4 miliardy USD i zyskała przyczółek w Skandynawii i regionie bałtyckim poprzez zakup w 2012 roku spółki Statoil Fuel & Retail ASA. W kwietniu 2016 roku sieć stacji paliw Statoil, obecna także w Polsce, zmieniła nazwę na Circle K. Obecnie na naszym rynku działa ponad 360 stacji pod tym szyldem.

Według strony internetowej, Couche-Tard posiada sieć ponad 9 000 sklepów ogólnospożywczych w Ameryce Północnej, z których większość oferuje również sprzedaż detaliczną paliw. W październiku ubiegłego roku firma miała również około 2700 lokalizacji w Europie.

Carrefour na rodzimy rynku stracił w ostatnich latach pozycję na rzecz Leclerc SA i niemieckich dyskontów, natomiast oddziały na rynkach zagranicznych, takich jak Ameryka Łacińska i Chiny, przyniosły mieszane rezultaty. Carrefour dwa lata temu sprzedał 80% udziałów w swoim oddziale w Chinach lokalnemu sprzedawcy Suning.com Co. W czerwcu ubiegłego roku miał około 5,2 miliarda euro długu netto, w porównaniu z prawie 6 miliardami euro rok wcześniej.

Pod kierownictwem dyrektora generalnego Alexandre Bomparda, Carrefour obniżył koszty, ograniczając gigantyczne sklepy firmy, które sprzedają wszystko, od produktów po odzież i artykuły gospodarstwa domowego, jednocześnie rozwijając się w handlu elektronicznym i żywności ekologicznej. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Piotrek 2021-01-15 11:52:00

    Jaką ideologią????

    Sugeruję zajrzeć do słownika i zapoznać się z definicją!

    Ale Pan Adam jest na tyle światły, że zapewne zna definicję więc proszę Pana Adama aby mi wskazał miejsce, książkę, program polityczny etc w którym mógłbym postulaty, normy i założenia tejże "ideologii" przeczytać.

    Dawaj śmiało Panie Adam!



    A może to Pan Adam sam jest ideologią i należało by się tej ideologii z kraju pozbyć?

    Dokładnie tak samo jak on się chce LGBT pozbywać. Przecież mamy równouprawnienie!

    Postuluję więc wystrzelić Pana Adama w kosmos :)

  • Jasiu 2021-01-14 19:28:04

    @Adam - >

    -> Sęk w tym, że Carrefour zachował się wzorowo. W sensie takim, że nie poparł w żaden sposób ideologii LGBT (w przeciwieństwie do takiej IKEI czy VOLVO). Reklamy Carrefour'a (podobnie zresztą jak Auchan) są nadal emitowane na antenach Telewizji Polskiej. Nie od wczoraj i nie od dziś wiadomo, że francuscy detaliści są mówiąc ździebko niefrasobliwie bardziej konserwatywni w przeciwieństwie do większości zachodnich marek odzieżowych (pal licho premium, czy nie premium) - a już na pewno nie są "tak zlewaczali" jak w/w IKEA, czy VOLVO. Sam uczęszczam regularnie do flagowego Carrefour'a w Galerii Morena w Gdańsku (którego Carrefour jest notabene właścicielem) i wiem, że wchodząc do środka par example żadnej tęczy, czy piorunka nie uświadczę. ;)

  • ciekawy 2021-01-14 16:10:20

    @Adam Co to za afera? Jaka znowu ideologia???

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6821
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,41

  • Śr

    3,90

  • Min

    3,25

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.