Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Właściciel Stokrotki bierze wzrost kosztów energii na siebie

Obserwujemy zmianę zachowań naszych klientów, którzy kupują mniej i wybierają tańsze towary. Dlatego podjęliśmy ważną decyzję o pokryciu wzrostów kosztów energii elektrycznej we własnym zakresie i utrzymaniu dobrych cen - powiedział szef Grupy Maxima, która jest właścicielem sieci Stokrotka.
Reklama

EBITDA Grupy Maxima, właściciela sieci Stokrotka, była w pierwszym półroczu o 20 mln EUR niższa w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Było to w dużej mierze spowodowane wyższymi kosztami energii elektrycznej (wzrost o 23 mln EUR). Maxima postanowiła pokryć ten szok cenowy energii elektrycznej na własnym zakresie.

Maxima: Bierzemy wzrost kosztów energii na siebie. Niskie ceny w sklepach najważniejsze

- Odnotowujemy bezprecedensowy wzrost kosztów, a cena zakupu naszych towarów rośnie. W pierwszej połowie roku zaobserwowaliśmy również zmianę zachowań klientów, którzy kupują mniej i wybierają tańsze towary. Dlatego podjęliśmy ważną decyzję o pokryciu wzrostów kosztów energii elektrycznej w pierwszej połowie tego roku we własnym zakresie i utrzymaniu dobrych cen dla naszych klientów” – mówi Mantas Kuncaitis, CEO MAXIMA GRUPĖ.

 

 

Wyniki finansowe właściciela Stokrotki

Grupa Maxima działająca w krajach bałtyckich, Polsce i Bułgarii, wypracowała skonsolidowane przychody w wysokości 2,4 mld EUR w pierwszej połowie roku, co stanowi wzrost o 10,3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (2,2 mld EUR). Skonsolidowana EBITDA Grupy (zysk przed odliczeniem odsetek, podatków, amortyzacji) wyniosła 156 mln euro, czyli o 11% mniej niż w roku ubiegłym (175 mln euro).

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej w ujęciu like-for-like Grupy wzrosły o 6,8% (lub 7,6% przy stałych kursach wymiany).

Patrząc na poszczególne rynki, litewskie sklepy wygenerowały wzrost przychodów o 5,7%, a przychody LFL wzrosły o 6%; łotewskie o 2,4%, a przychody LFL wzrosły o 3%; przychody w Estonii wzrosły o 3,4%, a przychody LFL wzrosły o 2,6 %.

Jak sobie radzi polski oddział Maximy?

Tymczasem w Polsce, gdzie Grupa prowadzi sieć Stokrotka, przychody  wzrosły odpowiednio o 26,1%, LfL wzrost o13,8% (lub 28,8% i 17,5% przy stałych kursach walut). W Polsce wzrost przychodów był napędzany inwestycjami w rozbudowę sieci sklepów.

W Polsce i Bułgarii Grupa kładzie duży nacisk na wzrost organiczny i zwiększenie udziału przychodów.

Spółki Grupy nadal udzielają pomocy Ukrainie i ukraińskim uchodźcom. Ponad 650 Ukraińców pracuje obecnie dla firm MAXIMA GRUPĖ w pięciu krajach.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum