Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Włochy: Nowe zwyczaje klientów po wprowadzeniu odpłatnych torebek w sklepach

Wprowadzenie od 1 stycznia w sklepach we Włoszech odpłatnych torebek biodegradowalnych na owoce i warzywa zmieniło zwyczaje konsumentów - wynika z sondażu. Włosi nie chcą więcej płacić, wybierają opakowane produkty i zakupy na targu, gdzie torby są papierowe.
Reklama

We włoskich sklepach i supermarketach od nowego roku trzeba płacić także za zrywane, cienkie biodegradowalne woreczki, do których wkłada się owoce i warzywa przed ich zważeniem. Torebka kosztuje zazwyczaj 1-2 eurocenty.

W związku z protestami klientów i licznymi próbami ominięcia dodatkowej opłaty Ministerstwo Środowiska ogłosiło, że można przynosić na zakupy swoje torebki, pod warunkiem, że nie będą używane. Korekta ta, jak się zauważa, była konieczna, bo w handlu doszło do chaosu. Niektórzy aby nie płacić za woreczek, ważyli osobno każde jabłko i przylepiali na nie cenę.

Grupa wykładowców z uniwersytetu w Bolonii i znawców rynku przeprowadziła sondaż, by przeanalizować do jakich zmian doszło w handlu po wprowadzeniu nowych zasad.

Na podstawie ankiet ustalono, że 12 proc. konsumentów wybiera już opakowane owoce i warzywa, na przykład pomarańcze w siatkach czy pomidory na tackach i w pojemnikach, by nie płacić za zrywane woreczki. Ponad jedna piąta Włochów woli zakupy na targu, gdzie sprzedawcy wkładają wszystko do papierowych, od zawsze bezpłatnych toreb.

7 procent konsumentów przyznało zaś, że od początku stycznia z powodu nowej opłaty kupuje mniej warzyw i owoców.

56 proc. klientów nie zmieniło zaś swych zwyczajów zakupowych. Dominują wśród nich ludzie młodzi.

Oblicza się, że w związku z nowymi regułami w ciągu roku włoska rodzina zapłaci średnio od kilku do kilkunastu euro więcej za zakupy świeżej żywności.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum