Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Wojna cenowa nie była tak krwawa, jak sugerowały sieci handlowe

Jak wynika z trzeciej edycji zestawienia „Największych sieci detalicznych w Polsce", przygotowanej przez serwisy portalspozywczy.pl oraz dlahandlu.pl we współpracy z wywiadownią gospodarczą Bisnode, wojna cenowa, prowadzona przez sieci w 2013 roku nie była tak krwawa, jak firmy deklarowały i nie odbiła się tak mocno na wynikach finansowych spółek handlowych, jak sugerowano.
Reklama

Porównanie wyników finansowych sieci z ostatnich trzech raportów - lata 2010-2013 pokazuje, że Jeronimo Martins umacnia się na 1. pozycji w polskim handlu (32,8 mld zł sprzedaży w 2013 roku kontra 20,2 mld zł sprzedaży w 2010 roku). Na 2. miejsce wpadła sieć Lidl (10,6 mld zł w 2013 roku wobec 6,09 mld zł w 2010 roku) spychając Tesco na 3. pozycję (11,9 mld zł w 2011 roku wobec 10,3 mld zł w 2013 roku). Tuż za Tesco uplasował się Kaufland, należący tak jak Lidl do Grupy Schwarz z wynikiem 8,3 mld zł sprzedaży w 2013 roku wobec 5,6 mld zł w 2010 roku. Na 7. pozycję z 3. przesunął się zaś Carrefour Polska, który miał 8,1 mld zł sprzedaży w 2010 roku, a w 2013 roku było to 7,1 mld zł. W sumie cztery sieci: Biedronka, Lidl, Tesco i Kaufland mają obecnie ok. 60 mld zł sprzedaży, czyli tyle ile kolejnych 13 podmiotów z listy razem wziętych. To pokazuje rosnące dominację nasilniejszych podmiotów, gdyż blisko 60 mld zł obrotu jeszcze w 2010 roku robiło w sumie 6 podmiotów (Biedronka, Tesco, Carrefour, Lidl, Lewiatan Holding i Kaufland).

Inne ciekawe dane, które można znaleźć w raporcie to wzrost obrotów Żabki Polska z 2,4 mld zł w 2010 roku do 4,1 mld zł w 2013 roku.

Spośród polskich firm na liście wysoko notowane są dwie firmy: Lewiatan Holding, który od od 2011 roku zwiększył sprzedaż z 7,3 do 8,1 mld zł w 2013 roku oraz PPHU Specjał, który w 2011 roku miał obroty na poziomie 3,8 mld zł, a w 2013 roku było to 6,2 mld zł.
Dane te potwierdzają więc zdanie analityków, że w 2013 roku najlepiej na szybko zmieniające się potrzeby konsumentów umiały odpowiedzieć format dyskontowy i małe sklepy conveniece. Jednocześnie dane te wskazują, że nie ziścił się czarny scenariusz, który sieci handlowe rysowały przed opinią publiczną, że rok 2013 był dla handlu czasem wielkiego kryzysu. Okazuje się bowiem, że wiekszość sieci handlowych utrzymała lub poprawiła wyniki sprzedaży, a często także zysk. 

Pełna lista sieci detalicznych i hurtowych: 

http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/lista-700-sieci-detalicznych-i-hurtowych-w-polsce-nowa-edycja,41107.html

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.