Wojna cenowa nie popłaca - straty ponosi każdy uczestnik rywalizacji
Wojny cenowe nie zawsze są korzystne dla klientów. Przekonali się o tym Francuzi. Wiele lat temu stacje benzynowe otwierane przez sieci handlowe przy ich sklepach proponowały niskie ceny, bo dla sklepów stacja była tylko jednym z kolejnych sposobów na przyciągnięcie klienta. Dlatego na sprzedaży paliw te stacje nie musiały zarabiać. Teraz Francuzi płaca za paliwo ceny należące do najwyższych w Europie - informuje "Rzeczpospolita".
Na obniżki cen jednej firmy konkurencja odpowiada tym samym, co prowadzi do spirali obniżek. Spirala ta w efekcie przynosi straty każdemu uczestnikowi rywalizacji, gdyż całkowity wolumen sprzedaży niewiele się zmienia. Klienci przecież nie zaczną kupować znacznie więcej towaru po obniżce. W efekcie i ceny, i marże są niższe dla wszystkich - czytamy w „Rz".

-
Marta 2014-02-20 15:07:57
A ja po obniżce kupuję dużo.Ale patrzę na jakość. Jeśli coś podrożało rezygnuję z zakupu i zastępuje czym innym albo kupuję mniej. W każdym razie po zsumowaniu wydatków za miesiąc na żywność wychodzi ,że coraz taniej ,nie znaczy gorzej , żywię rodzinę.
-
niemiec 2014-02-20 11:32:51
bo francuzi to debile
- 21:34 Planował zniszczyć serwery Amazona, by zniszczyć internet
- 19:15 Do 2030 r. parki handlowe mogą stanowić 28 proc. rynku
- 19:09 Prokuratura zbada sprawy działających lokali gastronomicznych i siłowni
- 19:08 Dyrektor KIS będzie wydawał interpretacje ws. opłaty cukrowej
- 18:07 YOPE: Docelowo chcemy, żeby nasze produkty były w TOP 10 na Amazonie
- 16:55 Roboty dostarczają zakupy do domów w Singapurze
- 15:56 Sklepy sportowe włączone do tarczy branżowej
- 15:55 Panika pandemiczna wywindowała wyniki Bio Planet
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
Koniec z tanimi zakupami w zagranicznych e-sklepach? Rząd uszczelnia VAT
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
-
Carrefour w 2021 roku dostał ponad 400 tys. zł w ramach pomocy rekompensującej covid-19
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.