Work Service: Niemal 80 proc. pracowników handlu liczy się ze zmianą zawodu

Ostatni rok przyniósł duże zmiany w sektorze handlu, w kwestiach związanych z zatrudnieniem. Zmiany widoczne są w szczególności w przypadku sieci handlowych, przede wszystkim tych największych. Na strukturę zatrudnienia wpływa rosnąca popularność e-commerce. Przekłada się to na zapotrzebowanie na pracowików w obszarze logistyki, konfekcjonowania czy transportu – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Iwona Szmitkowska, Prezes Zarządu Work Service.
- Sytuacja na rynku pracy się poprawia, wiele jednak zależy od sektora i regionu. Branża HoReCa czy mniejsze firmy usługowe nadal są w bardzo trudnej sytuacji. Z raportów GUS wynika, że firmy oceniają obecną sytuację gospodarczą lepiej niż w listopadzie ub. roku. Bezrobocie utrzymuje się na stabilnym poziomie – mówi Iwona Szmitkowska.
Jej zdaniem, w 2020 roku nastąpił powrót do „rynku pracodawcy”, choć są też wyjątki, np. w logistyce i e-commerce. W przypadku branży handlowej wiele zależy od specyfiki sektora i regionu, w odniesieniu do niektórych stanowisk nadal obserwujemy rynek kandydata.
Przeczytaj także:
- Widzimy wzrost popularności alternatywnych i elastycznych form zatrudnienia, w tym pracy tymczasowej, która pomaga firmom w szybkim dostosowywaniu się do zmian koniunktury. Ten trend się utrzyma – ocenia ekspertka.
Jej zdaniem, sytuacja na rynku pracy będzie się poprawiaćwraz z opanowywaniem pandemii i znoszeniem obostrzeń. Istotna jest, w szczególności w przypadku handlu, zasobność portfeli Polaków. Ich sytuacja finansowa pogorszyła się w ciągu ostatniego roku, co może wpływać na popyt.
Przeczytaj także:
- Poradziły sobie sieci, które jeszcze przed pandemią rozwinęły kanał e-commerce, ponieważ mogły szybko dopasować się do nowej sytuacji. Straciły te, których strategia opierała się na sprzedaży stacjonarnej. E-commerce, który zyskał na pandemii, nadal będzie cieszył się popularnością. Popyt nie zmaleje w przypadku artykułów pierwszej potrzeby – spożywczych czy pielęgnacyjnych – mówi Iwona Szmitkowska.
- Ostatni rok przyniósł duże zmiany w sektorze handlu, widoczne w szczególności w przypadku sieci handlowych, przede wszystkim tych największych. Na strukturę zatrudnienia wpływa rosnąca popularność e-commerce – dodaje.
Prezes Work Service podaje rezultaty badań firmy, z których wynika, że nastroje pracowników handlu nie są najlepsze.
- Niepewność wpływa na nastroje i gotowość do zmiany zawodu. Wzrosły obawy pracowników przed utratą pracy, w przypadku handlu o zatrudnienie lęka się aż 40,8 proc., wynika z naszego najnowszego Barometru Rynku Pracy. Latem ub. roku było to 20,5 proc., a 17,7 proc. na początku ub. roku. Jednocześnie 78,4 proc. pracowników handlu liczy się ze zmianą zawodu, na początku ub. roku było to 31 proc. – wymienia Iwona Szmitkowska.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- 17:05 31 polskich firm w rankingu najszybciej rozwijających się firm "Financial Times"
- 16:52 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
- 16:35 21 obiektów po serwisach samochodowych zmieni szyld na Media Expert
- 15:37 Restauratorzy są uporczywie nękani? Tak uważa Konfederacja
- 15:31 Facebook będzie płacił za treści dziennikarskie
- 15:03 Marka Cheetos z nową kampanią
- 14:44 Picodi.com pozyskał brazylijskiego inwestora. Wartość transakcji to 80 mln zł
- 14:41 Analiza: Amazon nie oferuje lepszych cen niż Allegro
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.