Wprowadzenie płatności kartami pozwala na zwiększenie obrotów o 25 proc.
Pod koniec czerwca br. w sklepach oraz punktach usługowych funkcjonowało prawie 312 tys. terminali POS, które umożliwiają płatność kartami. Mimo obserwowanego wzrostu wciąż jedynie kilkanaście procent punktów handlowo-usługowych w Polsce ma terminal do akceptowania kart. Główne obawy właścicieli takich punktów to opłaty za przyjmowane transakcje, a tym samym brak rentowności obsługi płatności bezgotówkowych.
Wewnętrzne statystyki montrada pokazują, że u klientów, którzy po raz pierwszy zainstalowali w swoim sklepie terminal, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy obroty wzrosły nawet o ok. 25 proc.
Największą barierą powstrzymującą właścicieli przed instalacją w swoim sklepie terminala jest wysoka stawka interchange za przeprowadzane transakcje. Planowana na początek przyszłego roku obniżka stawki interchange ze względu na ustawowy, półroczny okres przejściowy może w praktyce zacząć obowiązywać dopiero w połowie 2014 roku.
Przeczytaj także:
Przy wyborze agenta rozliczeniowego transakcji gotówkowych ważna jest prowizja od transakcji. Jej wysokość różni się w zależności od rodzaju kart płatniczych oraz indywidualnego zapotrzebowania klienta, np. mikropłatności. Firma montrada bada potrzeby przedsiębiorców, którzy chcą stać się akceptantami i na tej podstawie przygotowuje dla nich ofertę.
Koszty dzierżawy terminala także dostosowywane są do indywidualnej oferty pod kątem modelu terminala, rodzaju łącza, okresu trwania umowy. Wszystkie te paramentry ustalane są z klientem i na ich podstawie powstaje oferta kosztowa na dzierżawę terminala. Możliwą opcją jest wynajem terminala we wspólnej ofercie z mBankiem. W pakiecie klient otrzymuje konto mBIZNES z bezpłatną obsługę gotówkową w placówkach mBanku oraz darmowe przelewy z konta firmowego. Koszt dzierżawy terminala w tym pakiecie to 55 zł.
„Z naszych statystyk wynika, że klienci dokonujący płatności kartą, są w stanie wydać więcej. Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na pakiet Firma z Kartą mogą sprawdzić opłacalność przyjmowania płatności bezgotówkowych. Oferujemy bowiem bezpłatny, 30-dniowy okres próbny" - dodaje Jarosław Archacki, dyrektor sprzedaży i rozwoju w firmie montrada


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Cz 20:27 Kaufland: Redukcja wynagrodzenia wpływa negatywnie na morale załogi. Stawiamy...
- Cz 20:22 Setki majtek wysłano do premiera Francji. Sklepy z bielizną żądają zniesienia...
- Cz 19:09 Rekordowa liczba transakcji na rynku parków handlowych
- Cz 18:18 8 mld euro na cyfryzację firm
- Cz 18:17 Minister rozwoju: odmrażanie gospodarki trzeba rozpocząć po majowym weekendzie
- Cz 17:17 Sprzedaż detaliczna wyraźnie powyżej oczekiwań rynku
- Cz 15:39 Ponad połowa Warszawiaków robi zakupy spożywcze online
- Cz 15:24 Polomarket rozwija usługi mobilne
-
Leroy Merlin kupiło piąty sklep po Tesco
-
Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?
-
E-commerce znów młodym rynkiem. LPP tworzy własny software house
-
QUIOSQUE przenosi sklepy z galerii handlowych do hoteli
-
Do 2030 r. parki handlowe mogą stanowić 28 proc. rynku
-
Sukces lodów Ekipy "Friza" zaskoczył producenta. Youtuberzy mają dziś potężną...
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 Tesco znów zwalnia
- 4 Wasz Sklep Spar o współpracy ze stacjami paliw: Nadszedł właściwy czas na...
- 5 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
- 6 Leroy Merlin kupiło piąty sklep po Tesco
-
Wydajność i technologia - na tym opiera się Biedronka w 2021 roku
-
Dokąd zmierza hurt? Eurocash i Specjał zatrudniają specjalistów
-
JOKR chce dostarczyć zakupy w 15 minut. Tworzy darkstores
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
28,83
-
Śr
18,53
-
Min
11,90
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.