Reklama
Partnerzy serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Wręczono doroczne Nagrody Rynku Spożywczego 2012

Redakcje magazynu "Rynek Spożywczy", serwisu www.portalspozywczy.pl oraz www.dlahandlu.pl wręczyły podczas V Forum Rynku Spożywczego Nagrody Rynku Spożywczego.
Reklama

Nagrody Rynku Spożywczego 2012 przyznane zostały w dwóch kategoriach: Lider rynku spożywczego, oraz Innowacja roku. Celem nagród jest wspieranie pozytywnych zmian zachodzących w polskim przemyśle i handlu spożywczym. Nagrodami Rynku Spożywczego uhonorowano firmy i innowacje, które ostatnio wyróżniły się w polskim sektorze żywnościowym. Wszystkie nagrody są równoważne.

Nagrody wręczyli: Edyta Kochlewska, redaktor naczelna serwisu dla handlu.pl i zastępczyni redaktora naczelnego "Rynku Spożywczego" oraz Łukasz Stępniak, redaktor naczelny "Rynku Spożywczego" i serwisu portalspozywczy.pl. Galę poprowadziła prezenterka telewizyjna Anna Popek.

W kategorii Lider Rynku Spożywczego nagrodzono cztery firmy. Eurocash SA wyróżniono za przejęcie spółki Tradis i zbudowanie największej grupy dystrybucji hurtowej w Polsce, o przychodach na poziomie prawie 15 mld zł, co oznacza objęcie pozycji bezdyskusyjnego lidera na rynku hurtowym w Polsce. Nagrodę odebrał Pedro Martinho, członek zarządu, dyrektor handlowy Eurocash SA.

Kolejną nagrodę w tej kategorii otrzymała sieć Piotr i Paweł SA, a odebrał ją wiceprezes Piotr Drządzewski. Spółka została wyróżniona za zbudowanie w ciągu ponad 20 lat istnienia, na bazie własnych środków, jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek sieci handlowych w Polsce. Przemyślana strategia, oparta na organicznym rozwoju sieci i utrzymywaniu wysokiej jakości oferty i usług pozwoliła firmie stać się jednym z liderów krajowego handlu.

Trzecią nagrodę w kategorii Lidera rynku spożywczego otrzymała Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita, którą wyróżniono za intensywną akcję konsolidacyjną prowadzoną w czasie kryzysu branży. W ostatnim czasie do GK Mlekovita dołączyły spółdzielnie OSM Susz, OSM Kościan i Resmlecz. Dzięki ostatnim fuzjom stała się największą firmą mleczarską w Polsce. Spółdzielnia wybudowała również nowy zakład Mlekovita II od podstaw za sumę blisko 50 mln zł. W 2011 roku przychody spółdzielni osiągnęły wielkość 2,9 mld zł, co stanowi aż 16 proc. wzrostu w porównaniu z rokiem 2010. Nagrodę odebrał przedstawiciel firmy Łukasz Molenda.

Ostatnia nagroda trafiła do firmy Wawel SA, którą wyróżniono za niezwykle spokojną, ale konsekwentną i skuteczną strategię rozwoju organicznego, która pozwoliła firmie na zdobycie pozycji lidera na polskim rynku słodyczy. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2012 r. producent takich marek jak Michałki, Karmelki czy Kukułki zanotował 25-proc. wzrost zysku do 27,63 mln zł. Wawel jest postrzegany na rynku kapitałowym jako jedna z najbardziej stabilnych i solidnych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie. Spółkę reprezentował Wojciech Winkel, członek zarządu, dyrektor produkcji.

Drugą kategorią, w której przyznano nagrody jest Innowacja rynku spożywczego. Wyróżniono cztery firmy. Pierwszą był Browar Ciechan i jego właściciel Marek Jakubiak, który odebrał nagrodę za konsekwencję w tworzeniu regionalnych marek piw, szerzenie w Polsce kultury picia piwa tradycyjnie warzonego oraz nowe inwestycje (budowa Browaru w Darłowie), a także za spójną wizję rozwoju firmy i jej konsekwentną realizację. Marek Jakubiak chce w ciągu najbliższych pięciu lat stworzyć nową grupę piwną, piątą w Polsce. Do tego czasu chce mieć 5-6 browarów oraz 36 marek piwa.

Druga nagrodzona spółka to FoodCare - za rozwój marki Frugo i innowacyjnego portfela produktów - wejście w takie sektory jak drinki RTD czy sorbety lodowe. FoodCare śmiało eksperymentuje z nowymi smakami, formami i składnikami produktów, co stawia ją w rzędzie pionierów polskiego przemysłu spożywczego. Nagrodę odebrał Krzysztof Beling, Brand Manager marki Frugo.

Kolejne wyróżnienie w kategorii Innowacja rynku spożywczego przyznano spółce Global Fish. Prezes Jakob Kicerman odebrał nagrodę za budowę największej i najnowocześniejszej w tej części Europy oraz w pełni ekologicznej hodowli tilapii pod Płońskiem i promowanie spożywania ryb. W jej budowę zainwestowano 40 mln zł i jest to w pełni polski kapitał. Global Fish zamierza prowadzić na polskim rynku liczne działania uświadamiające konsumentom różnicę między mrożoną tilapią, pochodzącą z chińskich hodowli, a świeżą z polskiej akwakultury. W kraju zdominowanym przez amatorów wieprzowiny Global Fish stawia na zdrowy produkt, który ma szansę podbić polskie stoły swoją naturalnością.

Ostatni certyfikttrafił do Zbyszko Company Sp. z o.o. za wprowadzenie na polski rynek pierwszego napoju słodzonego słodzikiem pozyskanym ze stewii - pod marką Polo Cola Slim i konsekwentny rozwój portfolio na bazie nowego słodzika. Dzięki tej innowacji firma Zbyszko wyprzedziła wszystkie największe światowe firmy, działające na polskim rynku napojów. Naturalny słodzik stewia pozwala na ograniczenie kaloryczności produktu aż o 50 proc. bez użycia sztucznych dodatków. Nagrodę odebrał Dariusz Sieczak, marketing manager Zbyszko.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.