Wschodnia Polska na celowniku deweloperów i sieci handlowych
Międzynarodowa firma doradcza JLL zbadała kierunki rozwoju sieci handlowych w Polsce w kontekście dostępności powierzchni magazynowych. Z podsumowania wynika, że pomimo dynamicznego rozwoju oferty handlowej we wschodnich województwach, baza logistyczna pozostaje tam nadal dość znikoma.
Rynek obiektów handlowych w Polsce systematycznie się rozwija. Z analiz JLL wynika, że do końca 2015 r. rynek wzrośnie o ok. 12 proc., a całkowita podaż powierzchni handlowej sięgnie 13,2 mln mkw. Obecnie, 44 proc. istniejącej powierzchni handlowej zlokalizowane jest w zachodnich i południowo-zachodnich rejonach kraju, a kolejne 17 proc. w centrum (woj. mazowieckie i łódzkie).
Najbardziej dynamiczny wzrost nowoczesnej powierzchni handlowej (średnio o 27%) spodziewany jest we wschodnich województwach kraju. Powstają tam zarówno duże projekty (np. otwarte w marcu br. Atrium Felicity w Lublinie czy Galeria Warmińska w Olsztynie), jak i wiele obiektów mniejszego formatu, a także pierwsze centra wyprzedażowe (w Lublinie i Białymstoku).
- Wraz ze wzrostem siły nabywczej i rozwojem infrastruktury drogowej we wschodnich województwach, obserwujemy rosnące zainteresowanie deweloperów i sieci handlowych rozbudową swoich struktur i oferty właśnie w tej części kraju. Istotnym motorem rozwoju tych rynków jest napływ klientów zza wschodniej granicy, czyli tzw. „turystyka zakupowa" w północno - wschodniej części Polski, również po wprowadzeniu umowy o małym ruchu granicznym z obwodem kaliningradzkim - mówi Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor działu badań rynku w Polsce, JLL.
Przeczytaj także:
Na wschodzie kraju nastąpią największe w ujęciu procentowym przyrosty powierzchni handlowej, choć należy pamiętać, iż istniejąca baza centrów handlowych jest w tej części kraju nieporównywalnie niższa niż w centralnych i południowo-zachodnich obszarach Polski. W związku z rozwojem sieci handlowych we wschodnich województwach, można oczekiwać wzrostu zapotrzebowania na magazyny. Tymczasem zasoby w tych rejonach są znikome. Całkowita podaż nowoczesnych powierzchni magazynowych w Polsce to dziś 7,5 mln mkw., z czego jednak 92 proc. przypada na pięć kluczowych rynków - Warszawę, Górny Śląsk, Poznań, Polskę Centralną i Wrocław.

- Nd 20:55 Kobieta uderzona w sklepie bo zwróciła uwagę na brak maseczki
- Nd 20:45 Aldi i Lidl wykorzystują w kampaniach marketingowych słynnego laguna
- Nd 20:39 Dzięki postępowaniom polubownym 1,7 tys. klientów zawarło porozumienia
- Nd 19:28 Sieć drogerii dm tworzy oddział we Wrocławiu i rekrutuje specjalistów
- Nd 15:03 Newbridge: 2021 to rok lokalnych zakupów
- Nd 13:55 PGS wprowadzi markę własną drobnego AGD. To element strategii online
- Nd 13:46 Kilka europejskich krajów ma plan jak odmrozić gastronomię
- Nd 11:05 Komisarz UE: Jest pełne poparcie Komisji na odchodzenie od chowu klatkowego
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
-
Hebe rozpoczyna sprzedaż testów wykrywających przeciwciała Sars-Cov-2
-
Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?
-
Lockdown przedłużony do 18 kwietnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 Tesco znów zwalnia
- 4 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 5 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
- 6 Wasz Sklep Spar o współpracy ze stacjami paliw: Nadszedł właściwy czas na...
-
RTV EURO AGD: Sklepy stacjonarne już nie mogą istnieć bez silnego wsparcia e-commerce
-
E-commerce znów młodym rynkiem. LPP tworzy własny software house
-
Żabka, Specjał, Eurocash - pełna lista firm, które uzyskały pomoc publiczną
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.