Współpraca z Biedronką pozytywnie wpłynęła na przychody Grupy Tarczyński

W pierwszym półroczu 2017 roku skonsolidowane przychody Grupy Tarczyński wyniosły 358.176 tys. zł. i były o 20,1 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Jak informuje Grupa, istotny wpływ na wzrost osiągniętych przychodów w okresie pierwszych 6 miesięcy 2017 roku miało systematyczne rozszerzanie sprzedaży eksportowej oraz współpracy z sieciami handlowymi (w tym z siecią Biedronka), wdrożenie nowych asortymentów grupy Premium, a także przeprowadzona w ostatnim kwartale 2016 roku kampania reklamowa.
W okresie 6 miesięcy 2017 roku marża brutto na sprzedaży wynosiła 17,9% i była o 2,2 p.p. niższa niż w analogicznym okresie 2016 roku. Najważniejszym czynnikiem spadku marży brutto był wyższy koszt surowca - koszty zużycia materiałów i energii w przychodach w pierwszym półroczu 2017 roku (poza przychodami ze sprzedaży towarów i materiałów) wynosiły 63,9%, natomiast w pierwszym półroczu 2016 roku 62,4%.