PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Wszyscy chcą być jak poczta. Usługi kurierskie nową siłą napędową handlu

Autor: dlahandlu.pl 29 listopada 2019 10:39

Wszyscy chcą być jak poczta. Usługi kurierskie nową siłą napędową handlu Fot. Shutterstock.com

Coraz więcej małych i dużych punktów handlowych chce zaoferować swoim klientom możliwość odebrania i nadania paczki. Prekursorem trendu była Żabka, której sklepy dzięki statusowi placówki pocztowej nie były objęte zakazem niedzielnego handlu. Dziś zakaz zdaje się być kwestią drugorzędną. Ważniejsza jest otwartość na potrzeby klienta, migrującego pomiędzy kanałami sprzedaży. I, oczywiście, dodatkowe korzyści dla samych sklepów.

Od 2012 roku dzięki podjęciu współpracy z firmą PointPack.pl Żabka stała się operatorem pocztowym i status placówki pocztowej mają dziś wszystkie sklepy Żabka. Firma podkreślała, że ta usługa nie została wprowadzona jako odpowiedź na zakaz handlu, ale była w sieci od dawna. W Żabce już co 10. transakcja związana jest z usługą (doładowanie telefonu, opłacenie rachunków, wypłatą pieniędzy dzięki usłudze cashback, odbiorem paczki).

Do kwietnia br. w Żabce odebrano ponad 1 mln paczek Poczty Polskiej, czyli więcej niż w całym 2018. Do końca roku ta liczba ma przekroczyć ponad 6 mln paczek. Obie firmy zamierzają wprowadzić możliwość wysyłki paczek na Ukrainę, rozwinąć odbiór paczek za pobraniem oraz nadawanie zwrotów, wdrożyć nowe rozwiązania technologiczne oraz zainwestować w kampanię reklamującą usługę, min. dzięki akcjom specjalnym z platformami e-commerce.

Z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie Żabki wynika, że ponad 90 proc. dorosłych Polaków kupuje w sieci. – Co czwarty Polak w wieku 16-55 lat jest zainteresowany skorzystaniem z usług Żabki w zakresie nadawania i odbioru przesyłek. Z pewnością zamierzamy rozwijać ten segment oferty – mówiła Anna Grabowska, wiceprezes zarządu Żabka Polska.

Żabka obsługuje 2,2 mln klientów dziennie. Dzięki usłudze odbioru paczki chce zwiększyć ich liczbę w godzinach mniejszego ruchu klientów. Dodatkowo klienci wiedząc, że będą w Żabce po odbiór przesyłki zrobią zakupy bardziej zaplanowane, a mniej impulsowe. Sieć liczy, że co 3. wizyta związana z odbiorem paczki zakończy się także zakupem produktu z oferty sieci. Paczki Poczty Polskiej są obsługiwane w sklepach prowadzonych w ramach sieci Żabka od 2017 roku, ale teraz firmy wchodzą w II etap współpracy - zauważalna jest tendencja odchodzenia od klasycznej dostawy pod adres na rzecz punktów odbioru. Z punktu widzenia Poczty Polskiej projekt jest atrakcyjny, bo pozwala zwiększyć przychody z obsługi paczek, a w strategii Poczty zapisano, że do 2023 roku firma zamierza podwoić przychodu w sektorze KEP z obecnego 1 mld do 2 mld zł.

Z najnowszych danych wynika, że obecnie prawie 30 proc. przesyłek jest odbieranych w punktach odbioru sieci Poczty Polskiej, a popularność tej formy dostawy rośnie. Po 10 miesiącach br. dynamika wolumenu przesyłek nadal utrzymuje się na poziomie ponad 220 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,88

  • Śr

    4,36

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7947
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.