PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Wszyscy chcą być jak poczta. Usługi kurierskie nową siłą napędową handlu

Autor: dlahandlu.pl 29 listopada 2019 10:39

Wszyscy chcą być jak poczta. Usługi kurierskie nową siłą napędową handlu Fot. Shutterstock.com

Coraz więcej małych i dużych punktów handlowych chce zaoferować swoim klientom możliwość odebrania i nadania paczki. Prekursorem trendu była Żabka, której sklepy dzięki statusowi placówki pocztowej nie były objęte zakazem niedzielnego handlu. Dziś zakaz zdaje się być kwestią drugorzędną. Ważniejsza jest otwartość na potrzeby klienta, migrującego pomiędzy kanałami sprzedaży. I, oczywiście, dodatkowe korzyści dla samych sklepów.

- Odbiór w Punkcie to usługa, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy cenią czas i wygodę. To oni decydują, kiedy i gdzie odbiorą swoje e-zakupy. Mogą to zrobić w pocztowej placówce, w sklepach Żabka, na stacjach PKN Orlen, w kioskach Ruchu (projekt Paczka w RUCH-u), a także w automatach pocztowych w placówkach i marketach Biedronka. Obecnie sieć click&collect to ponad 12 tys. punktów zlokalizowanych w całej Polsce – mówił Artur Więckowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w Poczcie Polskiej. Również klienci indywidualni, nadając paczkę, mogą korzystać z opcji dostawy do dowolnego punktu na terenie kraju, także do automatów paczkowych w pocztowych placówkach oraz w marketach Biedronka (przy współpracy ze SwipBox) - jest ich aktualnie 200.

Detaliści dokładają starań, by skorzystać na trendzie. Paczkomaty InPostu są już przy sklepach Lidla, Kauflandu i Dino. SwipBoxy – w wybranych sklepach Carrefoura.

Kaufland proponuje również usługę nadawania i odbierania przesyłek DHL Parcel w swoich sklepach, a w przyszłości rozszerzyć współpracę z innymi firmami kurierskimi i udostępnienie usługi w kolejnych marketach sieci. Na razie mogą z niej mogą korzystać klienci sieci Kaufland w 30 lokalizacjach m.in. we Wrocławiu, Łodzi, Tarnowie, Rudzie Śląskiej czy Zamościu. Przesyłki DHL Parcel można odbierać i nadawać w Punktach Informacyjnych w godzinach pracy marketów. Od momentu uruchomienia usługi na początku kwietnia br. do 2 czerwca włącznie, skorzystano z niej 2225 razy. Z danych sieci wynika, że w sklepach objętych usługą obsługiwanych jest już ponad 300 przesyłek tygodniowo.

Mniejsze sieci też chcą napędzić sprzedaż usługami kurierskimi. Od grudnia tego roku część punktów Top Market oraz Minuta8 będzie testowo świadczyć usługi pocztowe.

Decyzja o rozszerzeniu działalności zapadła po konsultacjach zarządu z właścicielami poszczególnych sklepów skupionych w PGS. - Usługi pocztowo-kurierskie w sklepach Polskiej Grupy Supermarketów są odpowiedzią na potrzeby partnerów Grupy oraz działania konkurencji w tym zakresie. Pilotażowy program, którego ewaluacja potrwa kilka miesięcy, prowadzony będzie w placówkach, które wyszły z inicjatywą poszerzenia swoich usług - poinformowała firma.
Właściciele sklepów abc (Eurocash) także mogą wdrożyć usługę kurierską w swoich placówkach (przy projekcie współpracują ePłatności, Pointpack i DHL Parcel).


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,90

  • Śr

    6,80

  • Min

    4,48

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7808
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.