PARTNER PORTALU

Wtorek nowym dniem zakupowym, bo wtedy ruszają promocje w dyskontach

Autor: EK 24 marca 2021 09:48

Dniem, w którym najchętniej udajemy się do sklepów nadal pozostaje sobota, jednak dane Listonic wskazują, że dużą popularnością w ostatnim roku cieszył się wtorek. Duże znaczenie miały zapewne promocje w marketach, często rozpoczynające się właśnie w tym dniu

 W 2020 roku liczba aktywnych użytkowników Listonic wzrosła o 31% w porównaniu z 2019 rokiem, liczba stworzonych list o 47% r/r, a dodawanych produktów o 45% r/r. Jednak liczba artykułów zamieszczanych na poszczególnych spisach zmalała o 0,32 produktu.
Liczba list zakupowych z tytułem „świąteczne” wzrosła o 64% r/r i pojawiło się na nich o 75% r/r więcej produktów, a średnia liczba towarów na listę w porównaniu do 2020 roku wzrosła o 1,38 produktu. W 2020 roku liczba list zakupowych stworzonych w kwietniu (+68% r/r) i październiku (+61% r/r) wzrosła w porównaniu z analogicznymi okresami poprzedniego roku. Również liczba aktywnych użytkowników aplikacji w tych miesiącach wzrosła – kolejno o 40% i 35% w stosunku do pozostałych miesięcy 2020 roku.
Liczba sobotnich list zakupowych odnotowała wzrost w 2020 r. na poziomie 15% r/r, a liczba dodanych do nich produktów o 17% r/r. Na podstawie analizy list z dniami roboczymi w tytułach (poniedziałek-piątek) można zauważyć, że Polacy coraz częściej planują wyjścia do sklepów nie tylko w weekendy. Największy wzrost liczby stworzonych list zakupów odnotowały wtorek (+39% r/r) i poniedziałek o (+35% r/r). Natomiast liczba produktów dodanych do list zakupowych była największa we wtorki (+49% r/r) i czwartki (+48% r/r). W 2020 roku aplikacja Listonic odnotowała spadek liczby tworzonych list zakupów na niedzielę o 15% r/r oraz dodawanych do nich produktów o 6% r/r.

Z danych aplikacji Listonic wynika, że w sieciach spożywczych na pierwszych miejscach znajdują się podstawowe produkty tj. mleko, masło i jajka. W tych samych sklepach odnotowano spadek zainteresowania m.in. pieczywem. Wśród analizowanych dyskontów w Lidlu i Biedronce produkty z tej kategorii spadły o 5 miejsc w rankingu, natomiast w Dino aż o 13 w stosunku do 2019 roku.

W sklepach typu proximity częściej kupujemy produkty impulsowe oraz te, o których zapomnieliśmy podczas wizyty w dużych supermarketach. Dlatego też w pierwszej dwudziestce najczęściej sprzedawanych przez nie artykułów znalazły się m.in. cola i chipsy. Co ciekawe, ze względu na ofertę wielosztukową w Żabce piwo znalazło się na 3. miejscu w rankingu. Z kolei na miejscach 5.,6. i 7. znalazły się chleb, bułki i pieczywo, dzięki intensywnym promocjom sieci na te produkty.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • vitek 2021-03-24 15:55:16

    Bzdura z tym wtorkiem. Promocje startują w poniedziałki i czwartki. Lud po prostu przegląda gazetki promocyjne w poniedziałek i układa listę zakupów na wtorek.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8154

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,98

  • Śr

    3,92

  • Min

    2,97

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.