PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Wyciek danych pracowników McDonald's

Autor: radiozet.pl 10 sierpnia 2020 12:48

McDonald's utracił kontrolę nad danymi pracowników zatrudnionych w restauracjach w Polsce. Powodem było "omyłkowe umieszczenie kopii bazy danych w nieprzeznaczonym do tego folderze" - podaje biznes.radiozet.pl.

Sieć McDonalds w najnowszym komunikacie informuje, że w lipcu otrzymała zgłoszenie o potencjalnym naruszeniu danych osobowych polegającym na nieuprawnionym dostępie do informacji zawartych w narzędziu do wyświetlania grafików pracy.

W pliku znajdowały się dane personalne, numer PESEL, informacja o formie zatrudnienia i godzinach pracy, a także o stanowisku pracy i danych dotyczących nieobecności.

- Sytuacja była spowodowana nieprawidłowym, omyłkowym umieszczeniem kopii bazy danych narzędzia do wyświetlania grafików pracy w publicznym folderze - informuje sieć.

Firma podkreśla, że niezwłocznie przystąpiła do zabezpieczenia danych oraz wyeliminowania możliwości dostępu do nich. Spółka informuje też o trwającym audycie w firmie, sprawę bada także Urząd Ochrony Danych Osobowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6334
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.