Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Wygodna dostawa kluczowa dla uniknięcia zjawiska „porzuconych koszyków”

Dane opublikowane w najnowszym raporcie MetaPack potwierdzają, że zaoferowanie szybkiej i wygodnej dostawy dla towarów zamawianych online jest kluczowym czynnikiem pomagającym uniknąć zjawiska „porzuconych koszyków”.
Reklama

Jak pokazuje badanie „MetaPack’s Delivering consumer choice: 2015 state of ecommerce delivery”, 66% z 3 000 respondentów odpowiedziało, że wybierze zakupy w tym sklepie internetowym, który zaoferuje wygodniejszą formę dostawy. Nawet 51% badanych nie kończy procesu zakupów online właśnie z powodu dostępnych opcji dostawy. Jako powody wskazano brak zapewnienia doręczenia w konkretnym terminie lub zbyt długi czas realizacji dostawy. Więcej niż trzy czwarte respondentów sprawdza dostępne opcje zwrotów towarów przed złożeniem zamówienia, a 51% zrezygnowało z zakupów, ponieważ procedura zwrotu była zbyt trudna lub niewygodna.

- Wnioski zawarte w raporcie dobitnie potwierdzają wpływ doręczenia zamawianych produktów na całościowy proces zakupów online. Zapewnienie szybkiej i przystępnej cenowo dostawy pomaga budować przewagę konkurencyjną e-sklepów oraz zniwelować odsetek klientów, których do zrobienia zakupów zniechęcają kolejne kroki w internetowym koszyku. Konieczne jest jednak wdrażanie efektywnych i sprawdzonych rozwiązań usprawniających dostawę. Proste w integracji oprogramowanie dla e-sprzedawców – umożliwiające skuteczne i szybkie zarządzanie wysyłkami, narzędzia do monitorowania trasy przesyłek, wielokanałowa dostawa (multi-channel) – to kluczowe przewagi operatorów logistycznych w kanale e-commerce. Od dłuższego czasu zwracamy też uwagę na darmowy zwrot towarów – czyli opcję jeszcze rzadko dostępną w cenie dostawy, a coraz częściej oczekiwaną przez odbiorców i e-sprzedawców. Logistyka zwrotów to dziś jedno z ważniejszych – obok cross-border – wyzwań operacyjnych, a jej najtańszą formułę zapewnia system paczkomatowy - wyjaśnia Ian Caminsky, dyrektor generalny firmy InPost UK w Wielkiej Brytanii (Grupa Integer.pl).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (4)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum