Wyjątkowy Prezent stawia na nowe koncepty sprzedażowe
Marka Wyjątkowy Prezent zaistniała na rodzimym rynku w 2007 roku, kiedy uruchomiła pierwszy w Polsce serwis internetowy oferujący upominki w formie przeżyć. Po kilku latach intensywnego rozwoju sklepu online, firma postawiła na dywersyfikację kanałów sprzedaży. - Pod koniec 2012 roku otworzyliśmy pierwsze wyspy handlowe w warszawskich galeriach Złote Tarasy oraz Blue City. Stacjonarne punkty sprzedaży okazały się bardzo udaną inwestycją, stąd też podjęliśmy decyzję o budowaniu i rozwijaniu ogólnopolskiej sieci sprzedaży działającej w modelu omnichannel – mówi Jakub Matuszewski, wspólnik i dyrektor zarządzający w firmie Wyjątkowy Prezent.
Jak twierdzą przedstawiciele firmy, rok 2017 jest przełomowy w kontekście rozwoju oraz nowych przedsięwzięć realizowanych przez Wyjątkowy Prezent. Z okazji okrągłego jubileuszu wprowadziła zmiany zarówno w kanale sprzedaży online, jak i offline. W październiku ruszyła nowa, prostsza i bardziej intuicyjna odsłona sklepu internetowego Wyjątkowego Prezentu pod adresem www.wyjatkowyprezent.pl.
Z kolei w sprzedaży stacjonarnej postawiono w tym roku na niesztampowe koncepty, takie jak pop-up store uruchomiony w maju w Galerii Sukcesja w Łodzi oraz nowocześnie zaaranżowany sklep stacjonarny w nowo powstałej Galerii Północnej, w którym główną atrakcją jest pierwszy symulator lotu F-16 dostępny komercyjnie w Polsce.
– Dbamy o to, by zgodnie z zachodnim trendem „retailtainment”, nasze sklepy były nie tylko lokalem, w którym można nabyć vouchery na wyjątkowe przeżycia, ale również miejscem rozrywki dla naszych klientów, wartością dodaną do tradycyjnych zakupów – dodaje Jakub Matuszewski z firmy Wyjątkowy Prezent. Firma zakończyła ubiegły rok z ponad 30 wyspami handlowymi na koncie, rozmieszczonymi w największych miastach w całej Polsce. Do końca 2017 roku sieć sprzedaży stacjonarnej wzrośnie do niemal 50 punktów.
Z okazji 10. urodzin firma wprowadziła też do oferty kolejny – po Kolacji w Ciemności - nieznany dotąd na polskim rynku produkt. Mowa o Walk In The Sky, czyli ekstremalnym „spacerze” z liną po fasadzie warszawskiego wieżowca, 37 metrów w dół. Atrakcja została już przetestowana przez pierwszych śmiałków i robi ogromne wrażenie. Kolejną niespodzianką jest książka „Polska Pełna Przeżyć” opracowana wspólnie z redakcją National Geographic. Przewodnik „Polska Pełna Przeżyć” powstaje z myślą o wszystkich miłośnikach adrenaliny i aktywnego, nieszablonowego spędzania czasu wolnego. Celem projektu jest zebranie w jednym miejscu pomysłów na różnorodne atrakcje, które wiążą się z niezapomnianymi emocjami i wrażeniami, a przy tym zapewniają całą masę dobrej zabawy. Premiera publikacji zaplanowana jest na koniec listopada.
– Dynamiczny rozwój rynku kart podarunkowych, a zwłaszcza segmentu, jakim są prezenty w formie przeżyć sprawia, że jako lider nie tylko musimy być na bieżąco z trendami, ale przede wszystkim je wyznaczać. To dla nas duże wyzwanie, ale także dodatkowa motywacja. Poza umacnianiem pozycji lidera, będziemy kontynuować pracę nad zmianą kultury wręczania prezentów w Polsce – chcemy pokazać naszym obecnym i potencjalnym klientom, że upominki w formie przeżyć mogą rozwijać pasje, inspirować, spełniać marzenia. Nadal będziemy też stawiać na rozwój nietypowych, nowoczesnych konceptów sprzedażowych oraz dalszą, ogólnopolską ekspansję sieci sprzedaży stacjonarnej – zapowiada Jakub Matuszewski.
Wyjątkowy Prezent to lider na rynku prezentów w formie przeżyć. Firma prowadzi sprzedaż upominków online - poprzez serwis Wyjatkowyprezent.pl oraz na tzw. Wyspach Przeżyć, czyli w ponad 40 punktach handlowych działających w galeriach w całej Polsce, jak również w ponad 1500 sklepach partnerskich. \