Wyniki Black Friday pokazują, że optymizm nie opuszcza konsumentów

Autor: dlahandlu.pl 1 grudnia 2020 10:58

Black Friday 2020 okazał się rekordowym dniem sprzedaży na platformie Shoper, gdzie działa ponad 15 tys. sklepów. Wartość transakcji w sklepach była o połowę (53 proc.) większa niż podczas Black Friday 2019. A w całym listopadzie klienci wydali łącznie o 93 proc. więcej niż rok temu.

W porównaniu z poprzednim piątkiem (20.11.2020) podczas Black Friday liczba transakcji (zamówień) wzrosła o 154 proc., a wartość sprzedaży o 161 proc. Największe piki zanotowano po północy (z czwartku na piątek), kolejny pik rozpoczął się rano o 6 rano i szczyt osiągnął w okolicy godz. 11

Branże, które co roku zbierają żniwa podczas weekendu promocji to przede wszystkim: Zdrowie i uroda, Dom i ogród, Odzież, Elektronika, Dziecko. Suma transakcji (zamówień) dla branż Zdrowie i uroda + Odzież wyniosła 43 proc. wszystkich transakcji dokonanych w sklepach na platformie Shoper w Black Friday

- Za część notowanych w piątek wzrostów w skali roku odpowiada pojawienie się nowych sklepów na platformie jak i obserwowana przez nas coraz większa skłonność sprzedawców do prowadzenia działań reklamowych: w październiku aż połowa z nich deklarowała, że ma już zaplanowane akcje promocyjne na ostatni tydzień listopada. W październiku wartość transakcji na Shoper zwiększyła się o blisko 80 proc. rdr. Z drugiej strony święta zapowiadają się w tym roku bardziej kameralne, a spora część zakupów w Black Friday stanowiły zawsze prezenty. Tegoroczny rekordowy wynik pokazuje jednak, że optymizm nie opuszcza konsumentów - ocenia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

W ubiegłym roku platforma sklepów internetowych Shoper odnotowała w sklepach korzystających z jej oprogramowania 15-proc. wzrost wartości zamówień między październikiem a listopadem. W tym roku ten wzrost sięgał 25 proc. Finalnie liczba transakcji na koniec miesiąca była o 88 proc. większa niż rok wcześniej, a łączna sprzedaż w listopadzie zamknęła się wynikiem niemal dwukrotnie wyższym (93 proc.).
W ubiegłym roku nasilenie zakupów trwało kilka dni przed i kilka dni po Black Friday. W tym roku rozciągnął się na cały miesiąc.

Kategorie sklepów z największym wzrostem sprzedaży podczas Black Friday 2020  w porównaniu z Black Friday 2019 r. to : delikatesy (art. spożywcze) +162 proc.; książki i multimedia +147 proc.; komputery +108 proc. - Podczas tegorocznego Black Friday liczba mobilnych transakcji po raz pierwszy niemal zrównała się z liczbą zakupów dokonanych za pomocą komputerów - zauważa Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6846

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,49

  • Śr

    1,35

  • Min

    1,15

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.