Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Wyniki Black Friday pokazują, że optymizm nie opuszcza konsumentów

Black Friday 2020 okazał się rekordowym dniem sprzedaży na platformie Shoper, gdzie działa ponad 15 tys. sklepów. Wartość transakcji w sklepach była o połowę (53 proc.) większa niż podczas Black Friday 2019. A w całym listopadzie klienci wydali łącznie o 93 proc. więcej niż rok temu.
Reklama

W porównaniu z poprzednim piątkiem (20.11.2020) podczas Black Friday liczba transakcji (zamówień) wzrosła o 154 proc., a wartość sprzedaży o 161 proc. Największe piki zanotowano po północy (z czwartku na piątek), kolejny pik rozpoczął się rano o 6 rano i szczyt osiągnął w okolicy godz. 11

Branże, które co roku zbierają żniwa podczas weekendu promocji to przede wszystkim: Zdrowie i uroda, Dom i ogród, Odzież, Elektronika, Dziecko. Suma transakcji (zamówień) dla branż Zdrowie i uroda + Odzież wyniosła 43 proc. wszystkich transakcji dokonanych w sklepach na platformie Shoper w Black Friday

- Za część notowanych w piątek wzrostów w skali roku odpowiada pojawienie się nowych sklepów na platformie jak i obserwowana przez nas coraz większa skłonność sprzedawców do prowadzenia działań reklamowych: w październiku aż połowa z nich deklarowała, że ma już zaplanowane akcje promocyjne na ostatni tydzień listopada. W październiku wartość transakcji na Shoper zwiększyła się o blisko 80 proc. rdr. Z drugiej strony święta zapowiadają się w tym roku bardziej kameralne, a spora część zakupów w Black Friday stanowiły zawsze prezenty. Tegoroczny rekordowy wynik pokazuje jednak, że optymizm nie opuszcza konsumentów - ocenia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

W ubiegłym roku platforma sklepów internetowych Shoper odnotowała w sklepach korzystających z jej oprogramowania 15-proc. wzrost wartości zamówień między październikiem a listopadem. W tym roku ten wzrost sięgał 25 proc. Finalnie liczba transakcji na koniec miesiąca była o 88 proc. większa niż rok wcześniej, a łączna sprzedaż w listopadzie zamknęła się wynikiem niemal dwukrotnie wyższym (93 proc.).
W ubiegłym roku nasilenie zakupów trwało kilka dni przed i kilka dni po Black Friday. W tym roku rozciągnął się na cały miesiąc.

Kategorie sklepów z największym wzrostem sprzedaży podczas Black Friday 2020  w porównaniu z Black Friday 2019 r. to : delikatesy (art. spożywcze) +162 proc.; książki i multimedia +147 proc.; komputery +108 proc. - Podczas tegorocznego Black Friday liczba mobilnych transakcji po raz pierwszy niemal zrównała się z liczbą zakupów dokonanych za pomocą komputerów - zauważa Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum