Wyniki Black Friday pokazują, że optymizm nie opuszcza konsumentów
W porównaniu z poprzednim piątkiem (20.11.2020) podczas Black Friday liczba transakcji (zamówień) wzrosła o 154 proc., a wartość sprzedaży o 161 proc. Największe piki zanotowano po północy (z czwartku na piątek), kolejny pik rozpoczął się rano o 6 rano i szczyt osiągnął w okolicy godz. 11
Branże, które co roku zbierają żniwa podczas weekendu promocji to przede wszystkim: Zdrowie i uroda, Dom i ogród, Odzież, Elektronika, Dziecko. Suma transakcji (zamówień) dla branż Zdrowie i uroda + Odzież wyniosła 43 proc. wszystkich transakcji dokonanych w sklepach na platformie Shoper w Black Friday
- Za część notowanych w piątek wzrostów w skali roku odpowiada pojawienie się nowych sklepów na platformie jak i obserwowana przez nas coraz większa skłonność sprzedawców do prowadzenia działań reklamowych: w październiku aż połowa z nich deklarowała, że ma już zaplanowane akcje promocyjne na ostatni tydzień listopada. W październiku wartość transakcji na Shoper zwiększyła się o blisko 80 proc. rdr. Z drugiej strony święta zapowiadają się w tym roku bardziej kameralne, a spora część zakupów w Black Friday stanowiły zawsze prezenty. Tegoroczny rekordowy wynik pokazuje jednak, że optymizm nie opuszcza konsumentów - ocenia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.
W ubiegłym roku platforma sklepów internetowych Shoper odnotowała w sklepach korzystających z jej oprogramowania 15-proc. wzrost wartości zamówień między październikiem a listopadem. W tym roku ten wzrost sięgał 25 proc. Finalnie liczba transakcji na koniec miesiąca była o 88 proc. większa niż rok wcześniej, a łączna sprzedaż w listopadzie zamknęła się wynikiem niemal dwukrotnie wyższym (93 proc.).
W ubiegłym roku nasilenie zakupów trwało kilka dni przed i kilka dni po Black Friday. W tym roku rozciągnął się na cały miesiąc.
Kategorie sklepów z największym wzrostem sprzedaży podczas Black Friday 2020 w porównaniu z Black Friday 2019 r. to : delikatesy (art. spożywcze) +162 proc.; książki i multimedia +147 proc.; komputery +108 proc. - Podczas tegorocznego Black Friday liczba mobilnych transakcji po raz pierwszy niemal zrównała się z liczbą zakupów dokonanych za pomocą komputerów - zauważa Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.