Wyniki Burger King lepsze od prognoz
Sprzedaż Burger Kinga w roku 2013 wzrosła globalnie o 0,5 proc. Zysk EBITDA wzrósł w tym okresie o 10 proc. do poziomu 665,6 mln dol., a dochód netto względem 2012 wzrósł niemal dwukrotnie i wyniósł 233,7 mln dol. W ciągu minionych 12 miesięcy sieć Burger King na całym świecie powiększyła się o 670 nowych restauracji, w tym o 329 w regionie obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę - poinformowała spółka w raporcie podsumowującym rok 2013.

Fot. Adobe Stock. Data dodania zdjęcia 4 listopada 2022
Reklama
W czwartym kwartale 2013 r. sprzedaż Burger Kinga wzrosła globalnie o 1,7 proc., przy prognozowanym wzroście na poziomie 1,3 proc. Sprzedaż w restauracjach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie wzrosła o 0,2 proc., w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki o 3,3 proc., w regionie Ameryki Łacińskiej i Karaibów o 1,8 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 6,2 proc., dzięki rekordowym wynikom w Australii i Korei Południowej.
Dochód netto Burger Kinga w ostatnim kwartale minionego roku wyniósł 66,8 mln dolarów, w porównaniu z 48,6 mln dolarów w analogicznym okresie przed rokiem. W samym tylko czwartym kwartale ubiegłego roku sieć Burger King powiększyła się o 408 lokali.
Burger King Worldwide Holdings Inc. obsługuje ponad 12 tys. głównie franczyzowych restauracji na całym świecie. W Polsce Burger King ma obecnie 28 restauracji. Ich operatorem jest firma AmRest.
Reklama