Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Wyszukiwarka może zwiększyć sprzedaż e-sklepu o 15 proc.

Wyszukiwarka produktów to pięta Achillesowa e-commerce. Wiele e-sklepów korzysta z wyszukiwarek standardowo dołączonych do wcześniej zakupionego projektu sklepu, które nie są zbyt często aktualizowane. Tymczasem nowsze rozwiązania są w stanie zwiększyć sprzedaż sklepu, nawet o 15 proc.
Reklama

Firma Klevu analizując najlepsze sklepy internetowe w USA, wskazała, że 75 proc. z nich ma problem z odczytaniem intencji kupującego, a aż 50 proc. wyszukiwarek nie radzi sobie z błędami w pisowni, jakie popełniają klienci. Lecz najbardziej bolesny jest wniosek, że w 75 procentach nie doszło do zakupu przez niewłaściwe wskazania wyszukiwarki. - Dziś wyszukiwarka musi być „asystentem” w robieniu zakupów. Musi odczytywać preferencje klienta, odczytywać jego emocje i doradzać – mówi Szeran Millo z Symetrii.

Marka Paul&Shark zainwestowała w wyszukiwarkę, która nie tylko przyśpiesza uzyskanie wyniku, ale pozwala właścicielowi sklepu w dokładniejszy sposób kontrolować sposób wyświetlania wyników. Może on wpływać na kolejność przedstawianych produktów, także stawia na merchandising wizualny, czyli jedno z podstawowych narzędzi zwiększający skuteczność sprzedaży. Nowe narzędzie może analizować np. dane geolokalizacyjne i w ten sposób w lepszy i trafniejszy sposób ukierunkować wyniki wyszukiwania pod kątem konkretnego klienta. Wyszukiwarka może także gromadzić dane z poprzednich zakupów danego użytkownika i w także w ten sposób optymalizować ofertę. W pierwszym miesiącu po wprowadzeniu nowych rozwiązań Paul&Shark zanotował 39-procentowy wzrost wykorzystania funkcji wyszukiwania, a przychody z tak dokonanych zakupów były wyższe o 15 procent.

-  Obecne rozwiązania pozwalają na „zdiagnozowanie” klienta. Dzięki sztucznej inteligencji i danym zapamiętanym z poprzednich sesji nowoczesna wyszukiwarka „wie”, że klient szukał w sklepie ostatnio kurtki, a później spodni. Posiadając takie informacje, wyszukiwarka może przedstawić wyniki dotyczące obu tych produktów. Co więcej, będą to rzeczy uzupełniające się, a także można zaoferować pasujące dodatki - wskazuje Wojciech Kyciak z optycznego salonu internetowego wOkularach.pl.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum